مرکز پزشکی حج و زیارت از بستری شدن بیش از هزار نفر از زائران در موسم حج امسال در مراکز درمانی جمعیت هلال احمر و بیمارستان‌های عربستان خبر داد.

 از شروع عملیات حج تاکنون ۷۲۴ زائر در مراکز پزشکی این جمعیت و ۱۵۲ زائرهم در بیمارستان‌های عربستان در مکه بستری شدند. این آمار در مورد شهر مدینه به ترتیب ۱۵۲ و ۳۰ بیمار اعلام شده است.

بر اساس این اطلاعیه، دراین مدت در مکه و مدینه نیز ۲۳ و ۲ زائر جان باختند.

این اطلاعیه با اشاره به کاهش مراجعات به مراکز درمانی و مطب‌های مرکز پزشکی حج و زیارت می‌افزاید: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع امسال، یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۷۸ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به حجاج ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۱۹ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۵ هزار و ۴۵۹ خدمت در مدینه ارائه شده است. تا شب گذشته نیز ۲۰ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۲ زائر هم در بیمارستان‌های عربستان در مکه و مدینه بستری و تحت درمان قرار داشتند.

خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان تا آخرین روز حضور زائران ادامه دارد و تا غروب دیروز هم ۱۱۱ زائر ایرانی و همراه نیز از طریق فرودگاه جده به کشور بازگردانده شدند.

گفتنی است امسال ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان به عربستان اعزام شده اند که با توجه به بازگشت بیش از نیمی از زائران به میهن تعدادی از کادر درمان نیز راهی ایران شده اند و همچنان پزشکان، پرستاران، امداگران هلال احمر حاضر درعربستان با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

 

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار