سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست مباهله در ارومیه

نشست مشترک علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی با موضوع مباهله در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در نشست مشترک ۸۰ تن از علمای شیعه و سنی استان که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به این که هم اکنون نیز مسئله مباهله در اسلام وجود دارد گفت: این که در خصوص مسئله مباهله علمای شیعه و سنی هم فکری می‌کنند موضوع بسیار مهمی است چرا که اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که اصلی‌ترین موضوع مباهله هستند می‌تواند محور وحدت بین شیعه و سنی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: پیامبر اکرم (ص) در مباهله هست و نیست خود را برای اسلام به میدان آوردند و پیام این موضوع در این است که ما هم باید برای دین از همه سرمایه خود بگذریم و در بذابر دشمنان به میدان بیاوریم.

وی ادامه داد: ما باید کل حیثیت خود را برای تثبیت و تبلیغ دین به میدان بیاوریم چرا که اگر دین از دست برود دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این نشست با بیان این که جریان مباهله یکی از حقایق تاریخی صدر اسلام است گفت: همه ما وظیفه داریم برای دفاع از نظام اسلامی در همه صحنه‌های مباهله علیه دشمنان حضور داشته باشیم.

ماموستا مامد کلشی نژاد با بیان این که بزرگان اهل تسنن همواره در خصوص فضیلت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اقرار کرده اند افزود: اهل بیت پیامبر جز لاینفک ایمان اهل تسنن هستند و جریان‌های وهابی و سلفی در دوران اخیر سعی کرده اند محبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از قلوب مسلمین دور کنند که به اهداف پلید خود نتوانستند برسند.

حجت الاسلام فیاضی دبیر بنیاد غدیر استان نیز دیگر سخنران این نشست بود و در ادامه تعدادی از علمای شیعه و اهل تسنن آذربایجان غربی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوع مباهله پرداختند. 

حاضران در این نشست ضمن تاکید بر فضیلت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یکی از مهمترین پیام‌های مباهله را حضور در انتخابات برای دفاع از نظام اسلامی در برابر کفر و استکبار جهانی دانستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.