سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر: روابط ایران و چین استراتژیک و مبتنی بر اصول تغییرناپذیر است

در مراسم تسلیم استوارنامه سفیر چین به سرپرست ریاست جمهوری سند جامع همکاری‌های بلندمدت از مهمترین دستور کار‌های مشترک تهران و پکن مطرح شد.

سرپرست ریاست جمهوری با مهم توصیف کردن سند جامع همکاری‌های بلندمدت میان تهران-پکن، پیگیری و اجرای این سند و همچنین تسهیل هر چه بیشتر فعالیت بخش خصوصی در دو کشور را مهمترین دستور کار‌های مشترک دو طرف خواند.

محمد مخبر در مراسم دریافت استوارنامه آقای «زونگ پی وو» سفیر جدید جمهوری خلق چین، روابط جمهوری اسلامی ایران و چین را استراتژیک و مبتنی بر اصول تغییرناپذیر توصیف کرد.

سرپرست ریاست جمهوری تقویت روابط فیمابین در سال‌های اخیر که با رشد چشمگیر همکاری‌ها به ویژه در بخش انرژی و حمل و نقل روبرو بوده را نشانه و نماد اهتمام و هم‌افزایی مسئولان عالی دو کشور در برداشتن گام‌های بلند به نفع دو ملت عنوان کرد.

مخبر در ادامه با مهم توصیف کردن سند جامع همکاری‌های بلندمدت میان تهران-پکن، پیگیری و اجرای این سند و همچنین تسهیل هر چه بیشتر فعالیت بخش خصوصی در دو کشور را مهمترین دستور کار‌های مشترک دو طرف خواند.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین ضمن قدردانی از مواضع راهبردی چین در قبال یکجانبه‌گرایی، از همراهی این کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران از جمله عضویت در پیمان شانگهای تقدیر کرد.

«زونگ پی وو» سفیر جدید چین نیز در این مراسم روابط جمهوری اسلامی ایران و چین را پویا و در حال پیشرفت عنوان کرد و گفت: چین همواره از منظر راهبردی به روابط با جمهوری اسلامی ایران نگریسته و بدون اثرپذیری از تغییر و تحولات جهانی توسعه تعاملات با ایران را دنبال می‌کند.

سفیر چین در ادامه توسعه روابط دو کشور را دارای ابعادی گسترده و اهدافی مشخص دانست و با اشاره به علاقمندی کشورش برای تعمیم و گسترش همکاری با ایران در زمینه انرژی‌های جدید و همچنین تعامل بیشتر در بستر سازمان‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شانگهای، تلاش برای دستیابی به توفیقات جدید در همکاری‌های فیمابین را از جمله وظایف اصلی خود در این ماموریت عنوان کرد.

برچسب ها: توسعه روابط ، چین ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.