سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳۴ هزار نفر ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی به تعداد ۳۴ هزار و ۷۷۵ نفر از متقاضیان مهارت آموزی، دانشجویان، سربازان، زندانیان ساکنان حاشیه شهر و معتادان بهبود یافته ارائه شده که ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

جلیل شهریاری در تشریح برخی اقدامات شاخص اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم و در حوزه ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای توسعه مشاغل مهارت محور و متناسب با نیاز بازار کار اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و مهمترین ظرفیت امیدبخش، سرمایه انسانی است که با تکیه بر آن می‌شود به آینده امیدوار بود.

وی افزود: آموزش در محیط کار واقعی و مردمی‌سازی آموزش‌های دولتی با استفاده از ظرفیت ۵۰۰ واحد صنفی، ۱۶۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات استانی نسبت به سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: آزمون‌های سنجش و ارزشیابی مهارت نسبت به سال ۱۴۰۰، اعم از آزمون آنلاین، هماهنگ کتبی، ادواری، صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه برای تعداد ۵۷ هزار و ۳۳۹ نفر از معرفی شدگان ۹۷ درصد رشد داشته است.

ثبت رکورد در تعداد مدال‌های رقابت‌های ملی مهارت

شهریاری تصریح کرد: در رقابت‌های ملی مهارت در دوره‌های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم (۱۴۰۲-۱۴۰۰) با کسب هفت مدال طلا، یک نقره، سه برنز و چهار دیپلم افتخار نسبت به کل ادوار گذشته این رقابت‌ها رکورد بی‌سابقه در تعداد مدال‌های کسب شده را ثبت کردیم.

وی از افزایش ۳۸۲ درصدی درآمدهای عمومی و افزایش ۳۸۰ درصدی درآمدهای اختصاصی خبر داد و گفت: در این شاخص در سال ۱۴۰۲ و همچنین شاخص واگذاری و مولدسازی فضاهای مازاد رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به کیفیت بخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از طریق اجرای آموزش‌های دوگانه و هیبریدی بخش خصوصی و دولتی، بیان کرد: از ظرفیت خیران در جهت تأمین بخشی از تجهیزات، مواد مصرفی و هزینه مربیان کارگاه‌های آموزشی سطح استان برای نخستین بار استفاده شد.

وی از کسب رتبه نخست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در اجرای برنامه‌های تحولی ۱۴۰۲ در بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انتخاب این اداره کل بعنوان دستگاه برتر در بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

شهریاری ادامه داد: اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان بعنوان دستگاه برتر در جشنواره شهیدرجایی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ انتخاب شد.

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در طرح ملی تابستانه

وی افزود: در اجرای تفاهم‌نامه ملی طرح تابستانه مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی به تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۷ نفر از دانش‌آموزان سطح سیستان و بلوچستان با اولویت دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد و با همکاری این نهاد رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

 اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که آغازگر تحولات بنیادین در زمینه مهارت آموزی است، پس از ۵۰ سال طی نامه شماره ۸۹۹۷۱ /۱۱-۸۵۲ مورخ ۹/۱۱/ ۱۴۰۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و جاری‌سازی و اجرای احکام اساسنامه علاوه بر ارتقای جایگاه سازمان، باعث افزایش کیفیت و ارتقای زیرساخت‌های مهارت‌آموزی در کشور خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.