سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت نخود از سطح ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع مهاباد آغاز شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت نخود از سطح ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

تورج شمس‌برهان رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال سطح زیرکشت نخود در این شهرستان نزدیک به پارسال بوده و انتظار می‌رود میانگین برداشت از هر هکتار حدود ۶۲۰ کیلوگرم باشد.

وی اضافه کرد: از مجموع سطح زیرکشت نخود در مهاباد حدود ۱۵ هکتار به صورت آبی بوده که میانگین برداشت محصول از آن حدود یک تا ۱.۵ تن است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه برداشت به صورت دستی و مکانیزه خواهد بود، گفت: مهاباد جزو شهر‌های برتر استان در تولید نخود بوده و هر ساله برداشت این محصول تا اواسط مردادماه ادامه دارد.

شمس‌برهان اضافه کرد: ارقام کشت شده شامل آتا، آنا، نخود لب لبی، گوکسو و سعید و ارقام بومی بوده که باتوجه به سازگاری بیشتری با شرایط آب وهوایی منطقه کشت می‌شود.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است که از این مقدار بیش از ۵۸ هزار هکتار به صورت دیم و ۲۱ هزار هکتار به صورت آبی کشت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
نخود = سرور حبوبات
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
نخود = افضل حبوبات