سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دژکام:

‌رئیس جمهور باید مبانی معرفتی و اعتقادی نظام را قبول داشته باشد

امام جمعه شیراز گفت:کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود اول باید مبانی معرفتی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد. دوم آگاهی داشته و سوم کارآمدی داشته باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در همایش بانیان و خیران هیئات حسینی که همراه با نکوداشت جمعی از پیرغلامان حسینی در شیراز برگزار شد، گفت: آن‌چه مسلم است در هیئات امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) نسبت به خاندان نبوت اظهار دوستی، مودت و محبت می‌کنیم که ما را به سوی دین، اسلام و قران هدایت کرده است و البته سود همین دوستی اهل بیت (ع) برای خود ماست وگرنه پیامبر (ص)، نیازی به کسی ندارد.

او با طرح این سوال که از محبت و دوستی با اهل بیت چه چیزی نصیبمان می‌شود، بیان کرد: آن‌چه که از قرآن و از منابع دینی برمی‌آمد این است که با دوستی با اهل بیت (ع) خود را پیدا می‌کنیم و از خودفراموشی که بدترین بیماری است خارج می‌شویم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دوری از اهل بیت (ع) موجب دوری از خدا می‌شود، افزود: تا وقتی پیوسته با اهل بیت (ع) هستیم به خدا نزدیک هستیم و این مضمون تعالیم دین اسلام است.

او به فرهنگ ایرانی اسلامی و علاقه ایرانیان به خاندان عصمت و طهارت در طول تاریخ اشاره و تأکید کرد: اگر هویت ایرانی می‌خواهیم باید به محبت اهل بیت (ع) توجه کنیم. اگر این محبت از دست برود، هویت خود را از دست می‌دهیم.

آیت‌الله دژکام با طرح این سوال که چرا ایران مستعمره استعمارگران نشد، گفت: این مسئله بدان دلیل است که ملت ایران در طول تاریخ به اهل بیت (ع) پناه بردند. ایران سابقه مستعمره رسمی درتاریخ خود ندارد، چون این ملت امام حسین (ع) را صدا می‌زند.

او به در پیش‌رو بودن ماه محرم اشاره کرد و آن را ماه بیمه کردن ایران، اسلام و امت اسلامی دانست و افزود: باید در ماه محرم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه در ایران اسلامی حکومت اسلامی بر مبنای اعتقاد به اهل بیت (ع) تشکیل شده است، افزود: در قانون اساسی کشورمان رسماً نوشته‌ایم که این کشور زیر پرچم اهل بیت (ع) است.

او بر ضرورت توجه به نعمات داخل کشورمان تأکید و به دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جمعه پیش‌رو دوباره زمان امتحان است. در انتخابات باید منویات رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهیم که شامل عقیده به مبانی نظام جمهوری اسلامی و مبانی توحید تا نبوت، امامت، عدل و معاد است.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه امامت امام زمان (عج)، نائب دارد، گفت: این موضوع نیابت امام زمان (عج) نیز در قانون اساسی کشورمان نوشته شده است.

او با بیان اینکه باید به کسی رأی دهیم که مبانی جمهوری اسلامی را قبول دارد و اگر کسی در این زمینه خطا کند، ضربه خواهد خورد، گفت: کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود اول باید مبانی معرفتی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد. دوم آگاهی داشته و سوم کارآمدی داشته باشد. اگر گزینه اولی نباشد دو مورد دیگر راه به جایی نمی‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در بین ۲۰۰ کشور دنیا در یک مملکتی زندگی می‌کنیم که نائب امام زمان (عج) ریاست دارد، دشمنان می‌خواهند این را از ما بگیرند و هر کس چنین چیزی را می‌گوید و می‌خواهد، خائن است. پس باید بسیار مراقب باشیم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه برای خدمت آمده‌ایم و امیدواریم عاقبتمان منجر به شهادت شود، افزود: دشمن در حال نفوذ است و تلاش دارد جوانان را نسبت به مسائل دینی بی اعتنا کند، اما محرم و صفر فرصت این است که این موارد را تازه و زنده کنیم.

وی با بیان اینکه هویت اسلامی ایرانی وابسته به پرچم امام حسین (ع) است وگرنه چیزی از هویتمان نمی‌ماند، گفت: هر زمان ایستادگی کرده‌ایم، زمانی بوده است که در راستای تاسوعا و عاشورا حرکت کردیم و نتیجه گرفتیم. باید این بساط را تقویت و به نسل بعدی منتقل کرد و جوانان را پای هیئت آورد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز امیدواری کرد: در انتخابات پیش‌رو، عزت دینی و اسلامی و عظمت کشورمان با رأی مردم تقویت و آن چیزی که نتیجه انتخابات می‌شود باعث رضایت خاطر امام زمان (عج) و نائب ایشان شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.