سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی با توجه به گرمای هوا

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نسبت به امکان وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی با توجه به افزایش دمای هوا در استان هشدار داد.

نصرآبادی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با افزایش دما، احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی وجود دارد گفت: ضروری است با توجه به خشک بودن عرصه‌های جنگلی، کشاورزان پس از برداشت محصول، از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند، چرا که امکان سرایت آتش به عرصه‌های طبیعی که در مجاورت زمین‌های کشاورزی قرار دارند بسیار بالاست. 

او با بیان اینکه از ابتدای سال هم مواردی از آتش سوزی در مراتع گزارش شده است افزود: حریق در سه هزار و ۸۰۲ مترمربع از مراتع شهرستان زیرکوه از جمله مواردی بود که آتش سوزی در این منطقه حدود نیم ساعت طول کشید که با تلاش و همکاری اداره محیط زیست مهار شد.


بیشتر بخوانید


نصرآبادی از مردم خواست تا از رهاسازی زباله‌ها، بطری شیشه‌ای و پلاستیکی، پرت کردن ته سیگار یا چوب‌کبریت و روشن کردن آتش خودداری کنند و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده و اطراف را با سنگ محصور کنند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: مردم در صورت بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی با قید فوریت با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.