سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی ۱۰۴ هزار بافت فرسوده در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دو سال اخیر با استفاده از بسته‌های نوسازانه و سیاست‌های تشویقی ۱۰۴ هزار واحد فرسوده نوسازی شده است.

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بسته‌های تشویقی گوناگونی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور تهیه شده است گفت: ارائه مشوق‌های گوناگون از جمله مشوق‌های شهرسازانه و همچنین مشوق‌های حقوقی و قانونی بستری مناسب برای نوسازی فراهم کرده است که در کنار سود تسهیلات پایین‌تر نسبت به دیگر روش‌های ساخت می‌تواند روند نوسازی بافت‌های فرسوده را تسریع کرده و به فرآیند نو شدن شهر‌ها که در تمامی دولت‌ها موردتاکید است اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طبق بند‌های مختلف ضوابط تشویقی گروه اول (بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری)، سیاست‌های تشویقی  نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده  در دستور کار قرار گرفته است که عبارت است از اعطای حداکثر دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز غیرمسقف به منظور تامین پارکینگ‌های موردنیاز، امکان استفاده از مساحت معابر بن بست بدون کارکرد پس از تجمیع، امکان تسهیل در ضوابط معماری برای بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری و اعطای حداکثر یک طبقه تشویقی برای نوسازی از جمله این بسته‌های تشویقی است.

آیینی افزود: جشن خروج از محله‌های بهسازی شده در محدوده‌های هدف در حال حاضر با استفاده از این بسته‌های تشویقی گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:به زودی مناطقی نوسازی و بازآفرینی شده‌اند از لیست محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری خارج شده و جشن خروج از بافت برای آنها گرفته می‌شود.

وی افزود:هم اکنون آمار نوسازی مسکن از مرز ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده و این بدان معناست رکورد تولید مسکن در بافت‌های فرسوده طی این دو سال و نیم شکسته شده است.

او گفت:در دو سال اخیر ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی و به بهره برداری رسیده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.