سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری

در راستای آماده سازی برش‌های ویژه منطقه‌ای در حوزه شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بر اساس ظرفیت‌های منطقه ۲ این کلانشهر، این طرح را ابلاغ کرده است.

جواد اصغری معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در ادامه روند ابلاغ برنامه‌های عملیاتی مناطق، برش منطقه‌ای منطقه۲ بعد از برگزاری جلسات تخصصی در ۹ سرفصل شامل حوزه مطالعات با دو اقدام مصوب، سیما و منظر شهری با چهار اقدام، پیشخان زیارت با چهار اقدام، کمیسیون ماده۵ با چهار اقدام، امور شهرسازی با چهار اقدام، نظارت بر ساخت‌وساز‌ها و کمیسیون‌های ماده۱۰۰ در مجموع با هفت اقدام، حریم شهر با پنج اقدام، حوزه سرمایه انسانی و زیرساخت‌ها با سه اقدام و در پایان سرفصل ارزیابی عملکرد نیز با سه اقدام تدوین شده است.

او افزود: درباره موارد مطرح‌شده، یکی از موضوع‌هایی که مدنظر است؛ اولویت‌بندی، پیگیری از مشاور و تهیه طرح‌های مطالعاتی موردنیاز و همچنین طرح فرصت‌ها و ظرفیت‌های باز تنظیمی ارائه‌شده در کمیسیون ماده ۵ است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اعلام اینکه میانگین پرونده‌های رسوب شده در منطقه نسبتا قابل ملاحظه است، ادامه داد: تعداد زیادی از پرونده‌های رسوب شده با توجه به مصوبات «قرارگاه کاهش زمان پاسخگویی به پرونده‌های شهرسازی»، قابل پاسخگویی بوده است و از مدیران شهرداری منطقه ۲ انتظار می‌رود تا با اجرای دقیق مصوبات و پیگیری حل‌وفصل پرونده‌های رسوب شده، مدت زمان صدور پروانه را به حد مطلوب قرارگاه برسانند.

اصغری بیان کرد: رفع خطر از گود‌های خطری منطقه یکی دیگر از اولویت‌هایی است که با توجه به حساسیت‌های موجود باید منطقه ضمن رصد دقیق و ثبت اطلاعات و به روزآوری وضعیت گود‌های خطری نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند؛ همچنین با توجه به حجم بالای اجرای آرا در منطقه ۲ از مدیران این منطقه انتظار می‌رود نسبت به سرکشی و حضور مداوم و مستمر، از تمام مراحل اجرای آرا، اقدامات لازم را صورت دهند.

او همچنین درباره موضوع‌های سرمایه انسانی و زیرساخت‌ها تصریح کرد: لزوم همکاری مناطق در حوزه‌های آموزش تخصصی همکاران، رفع ایراد و به‌روزرسانی سخت‌افزاری برای همکاران معاونت شهرسازی و معماری در مناطق، اعلام نیاز موضوع‌های آموزش شهروندی و ... انکارناپذیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.