سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه دومین مقصد راهیان نور در کشور

معاون استانداری کرمانشاه گفت : در بحث راهیان نور کرمانشاه در حال حاضر دومین مقصد راهیان نور در کشور است، در حالیکه قبلا رتبه چندان مناسبی از این نظر نداشتیم .

طهماسب نجفی معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از آمادگی استان برای میزبانی از مسافران تابستانی، کاروان‌های راهیان نور و زائران اربعین حسینی خبر داد.

طهماسب نجفی با اشاره به افزایش سفر‌ها در فصل تابستان، اظهار کرد: در تابستان امسال علاوه بر افزایش سفر‌های تابستانی، موضوع راهیان نور و اربعین را نیز در استان داریم. 

وی ادامه داد: در بحث سفر‌های تابستانی همه دستگاه‌ها باید به مانند ایام نوروز همکاری لازم را برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی داشته باشند. 

معاون استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در بحث راهیان نور کرمانشاه در حال حاضر دومین مقصد راهیان نور در کشور است، در حالیکه سابقا رتبه چندان مناسبی از این نظر نداشتیم. 

وی با بیان اینکه در تابستان امسال، کرمانشاه به مانند سال گذشته میزبان خیل عظیمی از زوار اربعین حسینی هم خواهد بود، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های لازم در مسیر‌های تردد زائران فراهم شود. 

نجفی اضافه کرد: زیرساخت‌هایی که برای میزبانی از زوار اربعین حسینی در استان احداث می‌شود، برای ایام پیک سفر و میزبانی از گردشگران و نیز راهیان نور نیز استفاده می‌شود، بنابراین اربعین ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان به شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار در بحث اربعین به شهرداری‌های استان اختصاص یافت که این اعتبارات در احداث زائرسرا، سرویس بهداشتی و خرید ماشین آلات و تجهیزات صرف شد، امسال نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که رقم بسیار خوبی است و قرار است بین ۱۷ شهرداری مسیر تردد زائرین اربعین براساس پیشرفت فیزیکی پروژه هایشان توزیع شود. 

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته با این اعتبارات حدود ۵۳۶ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر تردد زائرین ساخته شد که این پروژه‌ها به تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان کمک کرده است. 

وی با تاکید براینکه به منظور افزایش رضایتمندی گردشگران، زائرین اربعین حسینی و راهیان نور باید بازرسی‌های مداومی از زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری محور‌های مختلف صورت گیرد، گفت: متاسفانه وضعیت برخی از نمازخانه ها، زائرسرا‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیر تردد گردشگران و زائرین در استان مناسب نیست که در این زمینه خود فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید نظارت مستمری داشته باشند. 

نجفی بر لزوم بهسازی و روکش آسفالت محور‌های استان، احداث سایبان و... توسط راهداری هم تاکید کرد و گفت: سال گذشته اقدامات بسیاری خوبی در این زمینه شکل گرفت، اما متاسفانه امسال علیرغم اینکه تا اربعین فاصله چندانی باقی نمانده، راهداری هنوز عملا اقدامی را شروع نکرده که باید هرچه سریعتر فعالیت‌های خود را آغاز کند. 

وی با گلایه از مشکلات فروش اینترنتی بلیط اتوبوس در کرمانشاه عنوان کرد: با وجود اینکه سامانه فروش بلیط اتوبوس به شکل اینترنتی در استان فعال است، اما مشکلات زیادی دارد که باعث گلایه مندی مسافران شده و بعضا عنوان می‌کنند که این مشکل را تنها در کرمانشاه دیده اند، لذا اداره کل راهداری باید سریعا این مشکل را برطرف کند. 

معاون استانداری کرمانشاه به کیفیت پائین خط کشی‌های برخی محور‌های داخل و خارج از شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری و راهداری باید روی این مسئله نظارت بیشتری داشته باشند. 

وی عنوان کرد: با توجه به تردد زائرین اربعین حسینی از کرمانشاه، قرار گرفتن در پیک سفر‌ها و میزبانی از راهیان نور، نشست‌های ستادخدمات سفر استان باید حداکثر دو هفته یکبار تشکیل شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.