سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل پرونده قضایی برای پیمانکاران متخلف مسکن مهر در رفسنجان

دادستان رفسنجان با اشاره به اینکه قریب به ۱۶ سال از شروع پروژه مسکن مهر رفسنجان می‌گذرد، گفت: برای پیمانکاران متخلف، پرونده قضایی تشکیل شده است.

علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پروژه مسکن مهر رفسنجان که ناتمام مانده، گفت: مسئول این پروژه تعهد داده کار را انجام دهد. 

وی افزود: قریب به ۱۶ سال از شروع این پروژه می‌گذرد و شاکی هم زیاد دارد و بابت تحویل نشدن واحد‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است. 

دادستان رفسنجان تصریح کرد: در حوزه پیشگیری نیز جلسه‌ای با حضور مسئولین شهرستان تشکیل شد و بازه زمانی را بر اساس کارشناسی به ما اعلام شد و بر همان اساس باید واحد‌ها تحویل داده شود. 

وی بیان داشت: این اشخاص ملزم هستند که تعهد خود را انجام دهند و در غیر این صورت پیگیری قانونی و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

محمدی درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت سایپا در رفسنجان نیز گفت: تعداد زیادی اشخاص شاکی و طلبکار در دادسرا و محاکم حقوقی پرونده تشکیل دادند و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بستانکار در این موضوع هستند. 

وی افزود: طی مکاتبه‌ای که با معاونت اول قوه قضائیه انجام دادیم، بر اساس قانون مسئولیت‌های مدنی خود شرکت سایپا در این زمینه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

محمدی در خصوص آخرین وضعیت پرونده فوت کودک چهار و نیم ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان هم گفت: آنچه مسلم است تقصیر انسانی محرز شده و در هیئت سه نفره پرونده در جریان است تا میزان تقصیر اشخاص مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: طی یک سال گذشته در جرائمی مانند تصادفات، سرقت و خشونت‌های رفتاری افزایش پرونده را در شهرستان رفسنجان داشتیم و در خصوص سرقت سیم برق با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

دادستان رفسنجان، عمده جمعیت کیفری در شهرستان را در دو جرم مواد مخدر و سرقت دانست و تصریح کرد: اتباع در صورت ارتکاب جرم، پس از آزادی از کشور طرد می‌شوند.

محمدی به وضعیت شهرستان و درخواست‌های مردم اشاره و بحث موتورسنگین‌ها را ذکر کرد و افزود: حضور میدانی نیروی انتظامی منجر به مناسب‌تر شدن وضعیت در این خصوص شده است.

دادستان رفسنجان به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و از آزادی پنج زندانی خبر داد و بیان داشت: یک زندانی پس از ۱۰ سال، دیروز به میمنت عید غدیر آزاد شد.

محمدی در خصوص متکدیان، نبود زیرساخت برای نگهداری را ذکر کرد و گفت: با راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ این مشکل حل می‌شود و پیگیر راه‌اندازی آن هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.