سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل متروی تهران اعلام کرد:

ساخت ۴ خط جدید متروی تهران با ۴۰۰ همت

مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد که ساخت خطوط جدید مترو ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد.

مسعود درستی در مورد هزینه تمام شده ساخت خطوط متروی جدید با بیان اینکه به طور میانگین براساس قیمت امروز، ساخت هر خط جدید مترو حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: البته دقت داشته باشید که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز خطوط جدید است.

وی بیان کرد: بر همین اساس ساخت ۴ خط جدید مترو (۱۱،۱۰،۹،۸) به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این عدد فعلی است و قطعا با توجه به شرایط تورمی و یا شاید مشکلات احتمالی این عدد در طول ساخت افزایش یابد.

به گفته درستی، خطوط جدید مترو ۱۷۵ کیلومتر طول و ۱۳۰ ایستگاه خواهد داشت.

درستی با بیان اینکه هزینه حفاری و لاینینگ یک کیلومتر مترو به همراه ساخت ایستگاه متناظر با همان یک کیلومتر مترو و تهیه یک رام قطار ۷ واگن حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: به عبارتی دیگر اگر بخواهیم یک کیلومتر مترو با تجهیزات و رام قطار تهیه کنیم در حال حاضر ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی در مورد اشتغالزایی ساخت مترو نیز اظهار کرد: البته براساس تجربیاتی که در سال‌های اخیر در امر ساخت مترو و تونل داشتیم باید بگویم که هر کیلومتر تونل مترو به همراه مشتقات آن یعنی تجهیزات و... موجب می‌شود که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به کار شوند.

منبع: ایسنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
افسون
۰۹:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۳
مترو حکیمیه راه اندازی بدشه مشکلات حمل ونقل مردم این منطقه خیلی کم میشه
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۳
چرا از اتصال ایستگاه ایران خودرو به شهر جدید اندیشه فاز یک و ...که اینهمه تراکم جمعیت داره صحبتی نیست.الان جاده اندیشه تا جاده مخصوص کرج بدلیل ترافیک اقلا دو ساعت وقت ساکنان را می گیرد.شهرداری و شورای شهر اندیشه انگار به خواب فراموشی رفته اند.علاوه بر این در این منطقه حتی یک واحد میوه و تره بار شهرداری راه اندازی نشده است .وضع حمل و نقل و نبود مترو مثل اینکه با این کوتاهی های دیگر کاملا همخوانی داره.زهی تاسف از بی مسئولیتی ها و عدم مدیریت و فقدان درایت مدنی.
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
اولویت با کشیدن یه رینگ مترو دور تهرانه که همه ایستگاه‌های شمالی و جنوبی به هم وصل بشن
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
هیچ جای کتابهای درسی تا کارشناسی ارشد عمران به ما واحد پولی به اسم همت را یاد ندادند. این واحد پول من درآوردی از کی وارده دستور زبان و ادبیات این مملکت شده؟
ساکنان مشیریه
۱۲:۲۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
چرا یک ایستگاه مترو برای ساکنان : بیشمار و محروم جنوب شهر تهران : ( مشیریه - منطقه 15 ) راه اندازی نمی کنید ؟؟؟ فقط بلد هستید شعار الکی برای محرومین و مستضعفین بدهید .
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
اولویت ساخت ایستگاه‌های تغییر خطه والا هزار کیلومترم مترو بسازین فایده نداره
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۱ تير ۱۴۰۳
تهران به این همه خط مترو نیاز نداره
اول تراموا
دوم خط رینگ مترو تهران مثل برلین بیاد
بعد محدودیت های ترافیکی بیشتر و خیابان های پیاده محور در مرکز شهر بیاد!
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
سود آوری مترو بعد از راه اندازی خیلی بیشتر از این هزینه هاست سوای اینکه از بار ترافیکی کمتر میشه اگر مترو پردیس هم راه اندازی بشه مشکل رفت و آمد دانشجویان وکارمندان این شهر برطرف میشه
علیرضا
۱۰:۵۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
با سلام، این مبلغ برای ساخت خط مترو بسیار بالا است. به نظر می‌رسد اگر پیمانکاری آن را به مناقصه بگذارید با نصف این مبلغ، کار به اتمام برسد.
علی
۱۰:۵۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
اگر یکی از این همت ها رو در شهرستان و جاده هایش هزینه میکردید اینقدر تهران شلوغ نمی شد
شما مسئولان فقط نوک دماغ خود را می بینید و شعار حمایت از مناطق دیگر سر می دهید
به شهرستان ها میرسد اسفالت نداریم
همه اسفالت ها را در تهران میریزید
راه همون راه است که قبلا می رفتید
به به
۱۰:۴۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
هر چه اعتبار و پول هست بریزید تو پایتخت جاده های استانهای دیگر شرم آور است . بی عدالتی تا کجا پول از خوزستان رفاهش برای پایتخت نشینها .