سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

باید موثرترین و دردناک‌ترین ضربه را به صهیونیست‌ها وارد کنیم

رضایی گفت: در راستای خون‌خواهی شهید هنیه باید مدبرانه برخورد کنیم تا موثرترین و دردناک‌ترین ضربه را به دشمن وارد کنیم.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما با بیان اینکه شهادت اسماعیل هنیه در تهران ضایعه بزرگی بود، درباره اقدامات این کمیسیون در رابطه با واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در همان روز جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و این موضوع مورد بحث قرار گرفت و این جنایت محکوم شد. آنچه مسلم است اینکه رژیم صهیونیستی تمامیت ارضی ما را نادیده گرفت و عملیات نظامی انجام داد و مهمان رسمی و دیپلماتیک ما را به شهادت رساند. تمام اعضای کمیسیون بر لزوم پاسخ دادن به این جنایت تاکید دارند.

وی به نحوه پاسخ به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: پاسخ باید در وهله نخست هدفمند باشد و بعد متناسب با جنایتی که رژیم صهیونیستی در کشور ما مرتکب شده به‌دنبال یک ضربه دردناک به این رژیم باشیم. انتظار داریم به این جنایت پاسخ داده شود. ما تجربه وعده صادق را هم داریم و معتقدم این‌بار ضربه محکم‌تر، جدی‌تر و موثرتری نصیب صهیونیست‌ها خواهد شد.

رضایی درباره اقدامات دیپلماتیکی که در راستای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی می‌توانیم انجام دهیم، گفت: اقدامات شروع شده و در این راستا رئیس‌جمهور با کشور‌های زیادی ملاقات داشته‌اند که تاکید اکثر آنها بر پاسخ دادن به جنایت رژیم صهیونیستی و خون‌خواهی بوده است. معاون رئیس‌جمهور نیز در مراسم تشیع پیکر شهید هنیه در دوحه شرکت کرده و ملاقاتی هم با امیر قطر داشتند. اقدامات دیگری نیز از سوی دولت و مجلس شروع شده است.

وی درباره اقدامات داخلی در راستای این خون‌خواهی با تاکید بر اینکه باید با این موضوع مدبرانه برخورد کنیم، افزود: کلان این برخورد را مقام معظم رهبری تعیین خواهند کرد. فرماندهان نظامی هم به دنبال این هستند که بتوانند ضربه نهایی به رژیم صهیونیستی وارد کنند. در اینجا ما نحوه خون‌خواهی را تعیین نخواهیم کرد و وظیفه ما پشتیبانی و حمایت از نیرو‌های مسلح کشور است. نیرو‌های مسلح ما هم کاربلد هستند، هم اشراف اطلاعاتی دارند، هم در میدان می‌دانند چگونه عمل کنند و هم به تجهیزات لازم و کافی دسترسی دارند. در اینجا مهم این است که موثرترین و دردناک‌ترین ضربه را به دشمن وارد کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس با اشاره به اینکه در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه مطالبه اصلی مردم انتقام و خون‌خواهی بود، ادامه داد: مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در ایران حامل چند پیام بود؛ این مراسم در وهله اول عظمت انقلاب و معرفت مردم انقلابی ایران را نشان داد. اینکه مردم انقلابی باقی مانده‌اند و این انقلاب جهانی شده است. دومین پیام عبور از برخی دوگانه‌ها مانند شیعه و سنی بودن بود و اینکه دفاع از انسانیت و تکریم یک انسان بزرگ، مرز نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه هر اقدامی بدون حمایت و پشتیبانی مردم به نتیجه نمی‌رسد، بیان کرد: عامل اصلی پیشرفت انقلاب در کنار رهبری مقام معظم رهبری، همراهی مردم بود. امروز هم بزرگ‌ترین عامل برای ضربه زدن به رژیم مظلوم‌کش و کودک‌کش صهیونیستی، حمایت و همراهی مردم است.

رضایی در پایان تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اصل پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی تاکید دارد و از توان دفاعی کشور در هر زمینه و سطحی دفاع می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.