سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش ناتو برای حمایت تسلیحاتی بیشتر از اوکراین

دبیر کل ناتو از تلاش برای نقش پررنگ‌تر این ائتلاف نظامی در هماهنگی برای تامین تسلیحات اوکراین خبر داد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو که در طول جنگ سرد در راستای سیاست مهار علیه اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شده بود پس از فروپاشی این اتحادیه در ۱۹۹۱ در حالی به حیات خود ادامه داد که هیچ مبنای رئالیستی برای این کار وجود نداشت. توهمات لیبرالی در سیاست خارجی آمریکا آنچنان تبعات سنگینی به همراه داشته که جنگ اوکراین از جمله آنها محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز (جمعه) از تصمیم این ائتلاف نظامی به منظور نقش پررنگ‌تر در روند هماهنگی‌ها برای تامین تسلیحات اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد. 

بر این اساس، استولتنبرگ در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: تلاش‌های جدید ما باعث تبدیل شدن ناتو به یکی از طرف‌های منازعه نخواهد شد، اما این اقدام به تقویت اوکراین به منظور مقابله با تهاجم روسیه در راستای حق دفاع از خود کمک خواهد کرد. 

مواضع جدید ناتو پس از آن مطرح می‌شود که مجارستان روز چهارشنبه با بسته جدید ناتو در حمایت از اوکراین مخالفت کرده و آن را باعث تشدید تنش‌ها با روسیه دانست. 

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آمریکا ائتلافی از ۵۰ کشور به منظور تامین نیاز‌های تسلیحاتی کی یف در یکی از پایگاه‌های هوایی آلمان ایجاد کرده است. 

به تازگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین پیشنهاد داده است در صورت موافقت با برخی پیش زمینه‌ها همانند تعهد برای عدم عضویت در سازمان ناتو، به منازعه پایان دهد؛ موضوعی که با استقبال کی یف همراه نشده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که آمریکا، کشورهای اروپایی و ناتو از اسفند ماه سال 1400 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای و... اوکراین را تامین می کنند چرا؟