سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از مستند تلویزیونی رسم جهاد در شیراز

مستند تلویزیونی رسم جهاددر آستانه سالروز تشکیل جهاد سازندگی در شیراز نمایش داده شد.

مستند تلویزیونی ۴۰ دقیقه‌ای رسم جهاد که کار مشترک صدا و سیمای فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است به روایت زندگی سردار عبدالرحمان جزایری از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس فارس می‌پردازد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: این مستند در راستای ثبت و ضبط و تبیین دلاورمردی‌های رزمندگان جهاد سازندگی فارس در دوران دفاع مقدس و الگوسازی از ایثارگران و شهدای شاخص برای نسل جوان تولید شده است.

سردار کوشکی افزود: «عبدالرحمن جزایری» فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی فارس در دفاع مقدس، نقش کلیدی در مقاومت سنگرسازان بی‌سنگر در هنگام محاصره آبادان و پس از آن در کنار نیرو‌های ارتش و سپاه و سایر گروه‌های مردمی داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس را یکی از وظایف و اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: تاکنون به همت ایثارگران، ۸ اثر در قالب خاطرات شفاهی و چاپ کتاب از رزمندگان جهاد سازندگی استان فارس به ثبت رسیده است.

سردار کوشکی از تولید ۷ مستند از رشادت‌های شهدا و رزمندگان شاخص دوران دفاع مقدس فارس خبر داد و گفت: تا پایان امسال، ۲۴ مستند تلویزیونی دیگر از سرگذشت ایثارگران، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس استان فارس با همکاری صدا و سیما و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تولید خواهد شد.

در این مراسم همچنین از دو کتاب تاریخ شفاهی «خاکریز در طوفان» و «روایت درد و درمان» رونمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.