سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش معاون بنیاد ‌نخبگان به مهاجرت ‌نخبگان؛ چرخش بد نیست

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: چرخش نخبگان در همه دنیا مرسوم بوده و افراد می‌توانند به خارج ‌از کشور بروند و توانمند شوند سپس با مهارت‌های سطح بالاتر و اطلاعات بیشتر به کشور خود بازگردند.

یاسین کیخا  اظهار داشت: به دنبال این هستیم که نخبگان در بخش دولتی و خصوصی وارد شده تا بتوانند در جامعه امروز اثرگذار شوند.

کیخا افزود: اگر ظرفیت شرکت‌هایی که متقاضی نخبگان هستند اعلام شود بنیاد نخبگان آمادگی این را دارد که بهم‌رسانی بین بنیاد نخبگان و شرکت‌های خصوصی را انجام دهد.

وی با اشاره به ‌مهاجرت نخبگان افزود: جامعه همیشه به این مسئله حساسیت نشان داده ولی چرخش نخبگان در همه دنیا مرسوم بوده و افراد می‌توانند به خارج ‌از کشور بروند و توانمند شوند سپس با مهارت‌های سطح بالاتر و اطلاعات بیشتر به کشور خود بازگردند.

معاون سرآمد‌ان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور اضافه کرد: مهاجرت به خودی خود بد نیست و  مقام معظم رهبری در این ارتباط دو ماموریت را به بنیاد ‌‌محول کرده است. یکی از این ماموریت‌ها ایجاد فرصت تحقیقات مداوم و دیگری اشتغال است.

کیخا با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸۰ نفر از نخبگان کشور به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، گفت: در فراخوان سوم جذب، حدود ۳ هزار کد شغل اعلام شد که ۳۷ هزار نفر شرکت کردند و  حدود ۹ هزار نفر شرایط اولیه شرکت در مرحله انتخاباتی را کسب کردند.

وی بیان کرد: بنیاد نخبگان می‌تواند طرح‌ها و ایده‌های نخبگانی که تمایل به بیان و ارائه طرح‌هایشان دارند را به گوش مسئولان برساند.

کیخا با اشاره به اینکه ساختار جدیدی در بنیاد نخبگان کنار معاونت علمی ایجاد شده است‌، اضافه کرد: این ساختار چگالی نخبگانی و خبرگانی بالایی دارد و این فرصت را به مسئولان می‌دهد تا نیازهای نخبگانی مجموعه‌های  خود را از طریق این بخش برطرف کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.