سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۵۰۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم در همدان 

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: ۵۰۳ کودک مشکوک به تنبلی چشم با اجرای طرح پیشگیری در این استان شناسایی و اقدامات عملی برای معالجه آنها انجام شد.

سیاوش رهبر گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در ۴۶ مرکز مثبت زندگی و پنج پایگاه دائمی برای جامعه هدف اجرا شد و هفت میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال نیز برای این طرح در سال گذشته هزینه شده است.

او گفت: ۶۱ هزار و ۱۲۸ کودک سه تا ۶ سال از ۸۷ هزار و ۴۱۵ نفر جامعه هدف معادل ۷۰ درصد در سال گذشته در پایگاه‌های بهزیستی غربالگری بینایی شدند که تا پایان فروردین گزارش گیری و در سامانه ثبت شده است.

این مقام مسئول گفت: بخشی از کودکان توسط آموزش و پرورش در پایگاه‌های سنجش بدو ورود به دبستان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند و تعدادی نیز توسط خانواده‌ها به متخصصان مراجعه کردند.
رهبر با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا ۶ ساله امسال از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده و تا پایان بهمن ادامه دارد گفت: کودکان دارای مشکل بینایی پس از شناسایی به سطوح بالاتر برای درمان ارجاع می‌شوند و به این صورت می‌توان از بروز معلولیت کم بینایی و نابینایی در جامعه جلوگیری کرد.

او گفت: در سال گذشته از تعداد ۶۱ هزار و ۱۲۸ کودک مراجعه کننده چهار هزار و ۴۸۵ کودک به سطح ۲ ارجاع داده شدند که از این تعداد ۵۰۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم بودند و ۶۵۲ کودک دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند.


معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کمک هزینه عینک در سال گذشته به ۴۷۵ نفر و کمک هزینه جراحی به چهار نفر پرداخت شد افزود: ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برای هزینه عینک، کمک هزینه جراحی، و پرداخت ویزیت پزشک متخصص از سوی بهزیستی پرداخت شده است.
رهبر گفت: تمامی کودکانی که نیازمند دریافت عینک و یا جراحی بودند از بهزیستی متناسب با سطح اجتماعی خود خدمات دریافت کردند.

او گفت: سن طلایی تشخیص و درمان این بیماری قبل از ۶ سالگی است و والدین باید کودکان خود را هر سال یک بار برای معاینه به پایگاه سنجش بینایی ببرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.