سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای ۱۵ پله‌ای استان اردبیل در پیشگیری مرگ و میر نوزادان

استاندار اردبیل گفت: این استان در بدو شروع خدمت دولت سیزدهم از نظر مرگ و میر نوزادان، رتبه نخست کشور را داشت و اکنون با برنامه ریزی و پیشگیری‌های لازم در بخش بهداشت و درمان به جایگاه ۱۴ یا ۱۵ رسیده است.

سیدحامد عاملی در آیین افتتاح ۹ طرح درمانی با حضور وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: تلاش برای کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و ارتقای جایگاه استان از این نظر همچنان ادامه دارد و خوشبختانه از وضعیت ناگواری که داشتیم، فاصله گرفته ایم.

 او ادامه داد: در ابتدای خدمت دولت مردمی حدود یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان کمبود داشتیم و این بسیار آزار دهنده بود و با اقدامات انجام یافته در مرکز و برخی شهرستان‌های استان، بخش قابل توجهی از این کمبود رفع شده است.

 او افزود: بخش بهداشت و درمان و مراکز درمانی استان اردبیل در سایه همت دولت سیزدهم به اندازه‌ای توسعه یافته که بیمارانی از استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی برای درمان به اردبیل مراجعه می‌کنند، البته این توسعه یافتگی به معنای رفع تمام مشکلات نیست بلکه هنوز نیاز‌های بسیاری داریم و برای تامین آنها تلاش می‌کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به گستره خدمات و اقدامات دولت سیزدهم در جای جای این استان گفت: با جسارت می‌توان ادعا کرد که حجم خدمات و کار‌های دولت آیت الله رئیسی در استان اردبیل با کار‌های انجام گرفته در هشت تا ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.