سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت خبر داد؛

تولید ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بالغ بر ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.

بهرام عین‌اللهی در آیین بهره‌برداری همزمان از ۹ طرح درمانی در مرکز استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر، اظهار کرد: اصلی‌ترین مسئله استان اردبیل در حوزه بهداشت و درمان، کمبود تخت درمانی بیمارستان است و بر اساس قانون، کلیه تخصیص‌های پزشکان و پرستاران، تجهیزات بیمارستانی منوط به تخت درمانی است.

 او افزود: در دولت سیزدهم به ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی مسئله کمبود جدی تخت درمانی استان اردبیل به شکل ویژه بررسی و مورد توجه قرار گرفت و پروژه بیمارستان نجف زاده که عملیات اجرایی آن در سالیان گذشته آغاز شده بود و درصد پیشرفت فیزیکی حداقلی داشت، در دولت فعلی، جلسات و اعتباراتی برای آن تخصیص یافت و در حال حاضر پروژه پیشرفت مناسبی دارد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توجه ویژه دولت جهت رفع کمبود تخت درمانی استان اردبیل گفت: دومین پروژه بزرگ بیمارستانی استان اردبیل با ظرفیت یک هزار و ۴۰ تخت خواب است که در دولت فعلی جانمایی و عملیات اجرایی پروژه آغاز شده و در آینده تاثیرات بسیار مهمی در حوزه بهداشت و درمان استان خواهد داشت.

 عین‌اللهی تصریح کرد: امروز ۸ پروژه درمانی در شهرستان اردبیل اعم از ساختمان آموزشی سبلان، خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۱۹۰ دانشجو، پایگاه سلامت دانشجویی، MRI بیمارستان فاطمی، پایگاه سلامت شماره ۱۹ کشاورز، مرکز جامع سلامت روستای حسن باروق و ماموگرافی بیمارستان ولیعصر در مشگین‌شهر به ارزش ۴۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او ادامه داد: طی دولت سیزدهم در استان اردبیل، راه اندازی دو مرکز تخصصی در حوزه سرطان، افزایش شرکت‌های دانش بنیان بهداشت و درمان به ۴ مجموعه، جذب ۲۶ دانشجویی بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی و نصب تعدادی تجهیزات مدرن در حوزه درمانی در سطح استان انجام شده است.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم، شهید آیت الله رئیسی تاکیدات ویژه مبنی بر اقدامات مهم و اساسی در حوزه بهداشت و درمان داشتند و بر همین اساس درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال که یک برهه بسیار مهم در شناسایی بیماری است در کل کشور در دستور کار قرار گرفت و این مسئله به شکل واقعی در سطح کشور اجرایی شد.

عین‌اللهی گفت: اخیرا در ژنو یک نشست بین‌المللی که با حضور ۱۹۲ وزیر بهداشت کشور‌های مختلف جهان برگزار شد و مسئله درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در جمهوری اسلامی ایران مطرح شد که بسیار مورد توجه، تحسین و تمجید وزرای کشور‌های مختلف جهان قرار گرفت.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات شاخص درمانی رایگان دولت سیزدهم، کاشت رایگان حلزونی برای افراد مورد نیاز در حال انجام است که به شکل غیر رایگان هزینه یک میلیارد تومان در پی دارد، تعداد افتتاح پروژه‌های شاخص بهداشت و درمان تا پایان سال با افزایش بیش از دو برابری به ۱۰۰ پروژه افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی و دیگر همران بسیار غم بار و سنگین بود ولی در طول تاریخ اسلام، در حد بیشمار ثابت شده است که شهادت نقطه آغاز است و شهیدان پس از ترک دنیای فانی، راه و رسم‌شان پر صلابت‌تر تدام پیدا می‌کند و این مسئله مهم در مرگی دیگر از شهادت رخ نمی‌دهد.

عین‌اللهی اشاره کرد: شهید آیت الله رئیسی یک فرمانده و شخص پرصلابت، با اندیشه راستین، دور اندیش، ولایت‌مدار بود که در کلیه حوزه‌ها این موضوع ثابت شد و حضور میلیونی مردم عزیز ایران در چندین شهر نشان‌گر علاقه‌مندی مردم به ایشان بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان اردبیل در دو حوزه بسیار مهم رتبه قابل توجهی در سطح کشور کسب کرده است، در حوزه اهدای عضو استان اردبیل به نسبت گذشته بسیار فعال‌تر شده و از آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان تقدیر می‌کنم که شخصا در منزل خانواده اهدای عضو کنندگان حاضر شده و تقدیر و قدردانی کرده و این اقدام در ترویج فرهنگ اهدای عضو بسیار مهم است.

 او افزود: همچنین خیرین استان اردبیل در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان بسیار فعال بوده و جایگاه شاخصی در سطح کشور داشته و برای سایر استان‌ها میتوان یک الگو باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.