سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی پس از قرار گرفتن در فهرست سیاه کودک‌کشی

قرار گرفتن در فهرست سیاه کودک‌کشی می‌تواند سبب تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده و آن را در دادگاه‌های بین‌المللی با مشکلات بیشتری مواجه کند.

پس از آنکه دبیرکل سازمان ملل مقامات صهیونیست را از تصمیم خود برای افزودن اسرائیل به فهرست سیاه حکومت‌های کودک‌کش مطلع کرد، اکنون رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع آگاه می‌گویند: «قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه بسیار مشکل‌ساز خواهد بود و ممکن است باعث شود کشور‌های جهان علیه تل‌آویو تحریم‌های تسلیحاتی اعمال کنند». 

به گزارش اسرائیل نشنال نیوز، این رژیم تلاش کرده تا گوترش را از تصمیم خود منصرف کند، اما تمام تلاش‌های آن ناموفق بوده و نام اسرائیل در فهرستی که هفته بعد منتشر می‌شود، ظاهر خواهد شد. منابع آگاه می‌گویند این کار از ابتدا نیز یک نبرد شکست خورده بود، زیرا «دبیر کل فعلی سازمان ملل از اسرائیل متنفر است و غیرممکن بود کسی بتواند بر او تاثیر بگذارد». 

از سوی دیگر، سازمان رسانه‌ای میدل ایست مانیتور نیز می‌گوید قرار گرفتن اسرائیل در لیست سیاه می‌تواند به اعتبار آن آسیب جدی وارد کند، زیرا گزارش‌های آن بعدا در نهاد‌های مختلف سازمان ملل از جمله مجمع عمومی، شورای امنیت، دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) و دیوان کیفری بین‌المللی مورد استناد قرار می‌گیرد. 

لیست سیاه مذکور شامل حکومت‌هایی است که در درگیری‌های مسلحانه از کودکان سوء استفاده کرده و آنان را هدف قرار می‌دهند. کشور‌هایی مانند کنگو، مالی، میانمار و افغانستان و همچنین گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده در این فهرست قرار دارند.

به گفته دفتر رسانه‌ای غزه، بیش از ۳۶ هزار فلسطینی از ابتدای جنگ به شهادت رسیده‌اند که ۱۵ هزار و ۵۷۱ نفر آنان کودک هستند. 

اوایل این هفته، یونیسف (آژانس حقوق کودک سازمان ملل متحد) نیز اعلام کرد که از هر ۱۰ کودک فلسطینی که در غزه زندگی می‌کنند، ۹ کودک درگیر فقر شدید غذایی است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.