سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۰.۴۵ درصدی باروری در خوسف

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف گفت: نرخ باروری در این شهرستان ۰.۴۵ درصد افزایش یافته است.

احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف از افزایش ۰.۴۵ درصدی شاخص باروری کل در مدت یک سال در این شهرستان خبر داد و گفت: این عدد از نظر آمار جمعیتی بسیار قابل توجه و باارزش است.

او با بیان اینکه نرخ باروری کلی جمعیت شهرستان در پارسال در مقایسه با سال ۱۴۰۱، از ۲.۱۴ به ۲.۵۹ افزایش یافته، افزود: این امر نشان دهنده عبور از مرز جایگزینی است؛ به عبارتی شهرستان خوسف از رشد جمعیت صفر یا کاهشی گذر کرده و در حال افزایش جمعیت است. 

احمدی با بیان اینکه مسئله جمعیت از مهمترین مسائل کشور و استان بوده که نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌ها و حتی مردم دارد، اظهار کرد: در این مدت ۱۸ درصد زایمان‌های سوم، چهارم و پنجم افزایش داشته و تعداد تولد زنده نیز از ۳۴۴ نفر به ۳۹۷ نفر افزایش داشته است. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف درصد رشد طبیعی جمعیت را از ۰.۶۱ به ۰.۹۲ اعلام کرد و گفت: در این مدت تعداد سقط غیر عمد جنین ۵۱ مورد بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد کاهش داشته و از ۱۴.۸ درصد به ۱۲.۹ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه تعداد عمل سزارین در این مدت ۱۶۹ مورد بوده که حدود ۵ درصد کاهش دارد، گفت: در این مدت درصد سزارین از ۴۸.۱۱ به ۴۲.۵۶ کاهش داشته و تعداد زایمان‌های طبیعی هم ۲۲۸ مورد بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.