سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان کار در زنجان توانمند می‌شوند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از توانمند سازی ۱۷ کودک کار در سال گذشته خبر داد.

کرمی گفت: همه تلاش بهزیستی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی کودک کار به ویژه کودکان سرپرست خانواده و کاهش آثار و عوارض فقر در خانواده و ممانعت از ترک تحصیل این کودکان به دلیل نیاز مالی و فقر است.

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی در ۲ قالب پیشگیرانه و مداخله ای انجام می شود، اظهار داشت: کودکانی که محصول فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های خود هستند، از همان سنین کودکی با بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و اگر در مسیر درست قرار نگیرند، دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد.

این مسوول ادامه داد: در این راستا علاوه بر مجموعه بهزیستی ۱۵ ارگان و نهاد یاریگر ارائه خدمات لازم به کودکان کار و خیابانی هستند.

وی تصریح کرد: کودکان کار شناسایی شده از سوی بهزیستی دارای خانواده هستند که تلاش می شود با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیرین هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

کرمی خاطرنشان کرد: در مرکز کودکان کار و خیابان تحت نظارت بهزیستی، کلاس های تقویتی، آموزش مهارت های زندگی و غیره برای کودکان و برای مادران آموزش مهارت های زندگی، سبک های فرزند پروری و مسائل دیگر به طور مستمر تشکیل می شود و ارایه کمک هزینه اشتغال به والدین کودکان و معرفی پدران کودکان کار به مراکز آموزش فنی و حرفه ای از دیگر خدمات توانمندسازی این افراد است.

برچسب ها: کودکان کار ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.