مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:هم اکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۵۰۰ کارگاه صنفی دارای مجوز استان با حضور استادکاران مهارتی ارائه می‌شود.

محمد رضا انصاری روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه هم اکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۵۰۰ کارگاه صنفی دارای مجوز استان با حضور استادکاران مهارتی ارائه می‌شود، گفت: این آموزش ها بر اساس نیاز بازار کار و استانداردهای ملی و بین المللی ارایه می شود و سنجش صلاحیت حرفه ای این مراکز نیز مد نظر قرار دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری آزمون های مختلف در کنار آموزش‌های مهارتی در ۲ بخش دولتی و غیردولتی پیگیری می شود.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در بخش دولتی ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با ۱۲۰ کارگاه و در بخش غیردولتی آموزشگاه های آزاد و موسسات کارآموزی آزاد فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مهارت های آموزشی در محیط واقعی کار و مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی ارائه می شود، گفت: آموزش در زندان‌ها و ندامتگاه ها، مکان های غیر رسمی، روستایی و در پادگان ها بر مبنای تفاهم‌نامه انجام می‌شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه مهارت آموزی، هدف از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: این دوره‌ها به نحوی برگزار می‌شود که در نهایت منجر به اشتغالزایی برای افراد شود.

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد آموزش‌ها بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد تئوری یا همان عمومی بوده و هدف از سنجش صلاحیت بنگاه‌های اقتصادی ارتقای مهارت‌های شغلی در استان است.

انصاری یادآور شد: آموزش‌ها و ارتقای مهارت‌ها بر مبنای نیازهای شغلی در استان اجرا می‌شود و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر مراکز شهرها توسط تیم‌های سیار انجام می شود که طبق اعلام نیاز داوطلبان در مرکز فنی و حرفه‌ای صورت می گیرد.

انصاری با بیان اینکه طبق بررسی ها ۴۳ درصد مهارت آموختگان پس از طی دوره‌های مهارتی وارد شغل می شوند، افزود: واگذاری مراکز آموزشی فنی و حرفه ای به بخش خصوصی ضروری است و یک سیاست سازمان مهم محسوب‌ می شود.

وی با بیان اینکه برای به روز رسانی آموزش ها جلب مشارکت شرکای اجتماعی بسیار مهم است، گفت: در دور دوم سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به استان ۳۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد کارگاه‌های تخصصی در حوزه هوش مصنوعی اختصاص یافت که با پیگیری آن،‌ وضعیت استان در این حوزه ارتقا پیدا می کند.

این مسوول همچنین به تشکیل مجمع خیرین مهارتی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته ۷۰ تفاهم نامه ملی و استانی در راستای پیشبرد برنامه ها امضا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.