سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی با مجوز بهداشتی دامپزشکی

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی با مجوز بهداشتی دامپزشکی امکان پذیر است.

نیک بین رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نظارت‌های بهداشتی بر خودرو‌های حمل فراورده‌های خام دامی در شهرستان اشکذر تشدید می‌شود و همه‌ی خودرو‌های حمل فراورده‌های خام دامی باید دارای پروانه بهداشتی از دامپزشکی باشند.

 او بیان کرد: حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی تنها با مجوز بهداشتی دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی از دامپزشکی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

نیک بین تصریح کرد: صدور همه مجوز‌های حمل محموله‌های دامی از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌پذیرد همچنین در این راستا ردیابی تمامی محموله‌ها از مبداء تا مقصد امکان پذیر است.

او اظهار داشت: برای تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی سالم، نظارت بر نوع و کیفیت حمل و نقل محصولات مرتبط با دامپزشکی از جمله مناسب بودن دمای نگهداری محموله، شست و شوی کانتینر‌ها قبل از بارگیری و رعایت اصول بهداشتی حمل از مبدأ تا مقصد اهمیت زیادی دارد. 

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: به همین سبب سازمان دامپزشکی اقدام به ایجاد سامانه صدور مجوز قرنطینه و تخصیص کد رهگیری بهداشتی به خودرو‌های حمل دام و فرا ورده‌های خام دامی برای کنترل فرآورده‌ها و رهگیری آن‌ها از مبدأ تا مقصد کرده است که این فرآیند در اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر با اولویت پیگیری می‌شود.

او تصریح کرد: وسایل نقلیه سردخانه دار باید دارای پروانه بهداشتی بهره برداری معتبر خودرو، ترموکینگ سالم، پالت پلاستیکی مناسب، کف ریل بوده و خودرو‌های حامل موظف به روشن کردن ترموکینگ در تمامی طول مسیر است.

نیک بین بیان کرد: همه خودرو‌های حمل فراورده‌های دامی باید دارای شرایط استاندارد بهداشتی باشند که بتوانند برای فراورده‌های تازه برودت ۴ درجه و فراورده‌های منجمد ۱۸- درجه را در طول حمل فراهم کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر اظهار داشت: دریافت مجوز حمل بهداشتی توسط متصدیان این حرفه لازم است و بارگیری به وسیله هرگونه خودرو که کد بهداشتی دامپزشکی ندارد، ممنوع است.

او بیان کرد:افرادی که برای حمل فراورده‌های خام دامی گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل دامپزشکی ندارند، نوعی تخلف قانونی برای آنها محسوب می‌شود و با عاملان آن برخورد قانونی می‌شود.

نیک بین تصریح کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی با گشت زنی منظم در سطح شهر و با حضور در کشتارگاه‌های دام و طیور در صورت برخورد با موارد تخلف در حمل فراورده‌های خام دامی به وسیله خودرو‌هایی که گواهی حمل و با شرایط نامناسب بهداشتی دارند، موارد تخلف را ثبت و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.