سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه‌های محیط‌زیست با شعار سهم من در تداوم حیات

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: برای تغییر در رویکرد حفاظت از محیط‌زیست با شعار «سهم من در تداوم حیات» برنامه‌هایی صورت‌گرفته تا بتوانیم بهتر از محیط‌زیست خود محافظت کنیم.


محمدرضا علیمرادی   بیان کرد: پنجم ژوئن هر سال که مصادف با ۱۶ خرداد است به‌عنوان روز جهانی محیط‌زیست اعلام شده؛ روزی که از سوی سازمان ملل برای افزایش سطح آگاهی مردم برای نگهداری و حفاظت از محیط‌زیست و تحریک سیاستمداران در جهت گرفتن تصمیمات جدی برای مقابله با تخریب محیط‌زیست و گونه‌های زیستی جانوری انتخاب شده است.
 
 وی افزود: محیط‌زیست یک میراث ارزشمندی و امانت الهی است که خداوند به انسان‌ها سپرده است و وظیفه داریم که از این گوهر بی‌بدیل حفاظت کنیم و همان‌طور که در اصل ۵۰ قانون اساسی به آن اشاره کرده حفاظت از محیط‌زیست وظیفه همه آحاد مردم است و فقط بر عهده یک ارگان مانند محیط‌زیست نیست.
 
 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تصریح کرد: از ۱۶ تا ۲۲ خرداد به‌عنوان هفته محیط‌زیست نام‌گذاری شده است که در همین راستا برای تغییر رویکرد و حفاظت از محیط‌زیست مجموعه اقداماتی هم اکنون در سراسر جهان نیز به مناسبت روز محیط‌زیست و حفاظت محیط‌زیست با موضوع انسان برگزار می‌شود.
 
 وی ادامه داد: باتوجه‌به شعاری که امسال برای محیط‌زیست در نظر گرفته شده به‌عنوان «سهم من در تداوم حیات» است و از طرفی ما در سال جهش تولید با مشارکت مردم قرار داریم و در همین خصوص اقداماتی در راستای جهاد تبیین در سازمان محیط‌زیست انجام می‌گیرد.
 
 علیمرادی با بیان مجموعه برنامه‌هایی که در هفته محیط‌زیست با مشارکت بین سازمان‌ها و مردم انجام می‌گیرد؛ تشریح کرد: غبارروبی مزار شهدای محیط‌زیست، افتتاح پارک فناور در پارک علم و فناوری، همچنین افتتاح طرح‌های دانش‌بنیان است که با تغییر اقلیمی که در تالاب هامون انجام شده؛ این طرح برای اولین‌بار در بحث نهال‌کاری و افزایش کارایی مخزن آب صورت‌گرفته که با عنوان طرح هامونک آبگیری شده که دریاچه هامون کوچک‌سازی شده است تا بتواند ذخایر آب را بهتر حفظ کند.
 
 وی افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته برگزاری وبینارهای تخصصی با همکاری اساتید دانشگاه استان با موضوعات مختلف محیط زیستی است.
 
 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان عنوان کرد: ایجاد کارگاه‌های آموزشی در سطح استان، بازدید از صنایع دوستدار محیط‌زیست، برنامه پاک‌سازی محورهای مواصلاتی، سواحل جنوب و دیدار با مقامات سیاسی و امامان جمعه و نماینده ولی‌فقیه از دیگر برنامه‌های این هفته است.
 
 علیمرادی خاطرنشان کرد: یک رویداد بسیار مهمی که در این هفته به مناسبت هفته محیط‌زیست انجام می‌گیرد؛ کنفرانس بین‌المللی هامون در دانشکده عمران تهران است که با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی و وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ خردادماه در تهران برگزار خواهد شد.
 
 وی در پایان بیان کرد: همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بازدید از باغ‌وحش‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در بحث مردمی‌سازی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.