مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: توسعه سواحل مکران جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام به ساخت پنج محیط بانی با اولویت ساحلی در راستای توسعه سواحل کرده است.

محمدرضا علیمرادی   با اشاره به شرایط خاص مناطق تحت مدیریت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به سخت گذر و مرزی بودن، قاچاق گونه‌های حیات وحش به کشور و عوامل ناامنی، ۷۲ محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در قالب ۱۱ پاسگاه در بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه های زیست محیطی در شرایط خاص در حال خدمت هستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی محیط بان در سیستان و بلوچستان افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست دارای ۱۳ منطقه تحت مدیریت و در واقع به ازای هر نفر محیط بان حدود ۲۲ هزار هکتار را کنترل می‌کند که این رقم در استاندارد جهانی هر یک‌هزار هکتار یک نفر و در استاندارد کشوری هر ۱۶ هزار هکتار یک نفر که با توجه به ظرفیت فعلی نیاز به افزایش سه برابری نیروی محیط بان در سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تاکید بر برنامه های محیط زیستی توسعه سواحل مَُکران گفت: توسعه این سواحل جزو برنامه‌های دولت سیزدهم هست و رییس جمهور شهید نیز بر عقب ماندگی این طرح توسعه‌ای تاکید کرده، بر این اساس با توجه به اهمیت توسعه پایدار، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام به ساخت پنج محیط بانی کرده است.

وی عنوان کرد: این پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق زرآباد، بریس، تنگ، دلگان و زهک در حال ساخت است که پاسگاه محیط بانی دلگان به بهره برداری کامل رسیده و دیگر سازه‌ها تاکنون از ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علیمرادی با بیان سطح آموزشی محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل حساسیت ها و مخاطرات منحصر به فرد شغل محیط بانی، این اداره کل آموزش های ضمن خدمت کارکنان را در سرلوحه برنامه های آموزشی قرار داده و کیفیت برگزاری و اثربخشی این دوره ها را با دقت زیر نظر دارد.

برچسب ها: محیط بانی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار