سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر مقامات ارشد آمریکایی به خاورمیانه برای لابی گری به منظور توقف جنگ غزه

مقامات ارشد دولت بایدن با سفر به خاورمیانه به دنبال رسیدن به توافقی به منظور پایان بخشیدن به جنگ غزه براساس به نفع تل آویو هستند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای پیروزی در انتخابات پیش رو به حل و فصل جنگ غزه نیاز ضروری دارد. از طرفی قدرت لابی اسراییل در آمریکا مانع از اعمال فشار بر تل آویو می‌شود و از طرف دیگر، رای دهندگان دموکرات و مستقل شاهد ضعف دولت بایدن در حمایت از حقوق بشر در غزه هستند. از این رو، پایان این جنگ می‌تواند به کابوس شکست بایدن در انتخابات پیش رو پایان بخشد. 

به گزارش الجزیره، منابع آگاه به آکسیوس اعلام کردند مقامات ارشد آمریکایی شامل ویلیام برنز، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به سیا هفته جاری با سفر به دوحه، پایتخت قطر به دنبال لابی گری برای پایان جنگ غزه و استقرار صلح در این باریکه هستند. 

شماری از مقامات آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود درباره برنامه این سفر افزودند: برنز در امروز (سه شنبه) وارد قطر خواهد شد و برت مک گورک، مشاور ویژه جو بایدن در امور خاورمیانه نیز روز چهارشنبه به مصر سفر می‌کند. 

طی هشت ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، هر دو مقام آمریکایی بار‌ها به خاورمیانه سفر کرده و کوشیده اند مواضع صهیونیست‌ها را به حماس تحمیل کنند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود مک گورک درباره ادامه عملیات زمینی ارتش اسراییل در رفح با مقامات کشور‌های منطقه گفتگو کند. 

قطر نقشی ویژه در مذاکرات صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی طی هشت ماهه گذشته داشته است. جنبش حماس از شاخه‌های اخوان المسلمین است که در اواخر دهه ۸۰ میلادی شکل گرفت. قطر به دلیل روابط خوبی که با اخوان المسلمین در منطقه دارد میزبان دفتر سیاسی حماس در دوحه بوده و مقامات آمریکایی بر روی این کشور برای اعمال فشار بر روی فلسطینیان به منظور پذیرش شروط اسراییل امیدوار هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
خون فلسطینی ها بر ارتش و سلاحهای رژیم صهیونیستی و غربی پیروز شده با این همه خونریزی و خرابی خانه ها هیچ دستاورد مهمی نداشتند.رژیم صهیونیستی و غرب واقعا دیوانه و خونخوار هستند.اینها از جانوران درنده هم پست ترند
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
این پولدارهای بی عقل آمریکایی فقط تیپ دارند
محمودزاده
۰۸:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
اینک انان با چشمان گریان در حال تماشای یک تراژدی تلخ تاریخی اند که تا به حال نظیر ان را ندیدن خروش مردم بی خیال امریکا که دفاع از اسراییل را برای خود یک امر مقدس والهی می دانستن در حال وقوع و این درماندگان تاریخ با اوارگی تمام مجبورند به تمام واقعیت های موجود در خاورمیانه پشت کنند برای انکه افسارش در دست اسراییل است اینان یکی از بدبخت ترین ابرقدرت های اند که بشریت به خود ندیده
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
شبیه به روباه ی مکار است
از ظاهرش دوز و کلک میبارد
چه خواب شومی دیده که بطرف غرب اسیا داره میاد
بنفع خودشان و فرزند ناخلف صهیونیست ها
سودی برای منطقه ما ندارد..بجز ضرر و خسارات مالی و جانی
کوهکمری
۰۱:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
بایدن برای پیشی گرفتن از ترامپ باید جنگ غزه را پایان دهد ولی .ولی نتانیاهو میخواهدتااتخابات جنگ ادامه دهد ترامپ برنده شود چون پیروزترامپ ماند سرقدرت را تضمین می‌کند به همین خاطربلینکن توکابینه اسرائیل هماهنگی کرده بغیرازنتانیاهو
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
صحیح است صددرصد
بی بی یابو دلخوش اینه که ترامپ فاسد اخلاقی و اقتصادی
سرکار بیاد .شاید جنگ شکسته خورده را پیروز شود
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
صلح کنن به ما چه ربطی داره