سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته است برای مشارکت مردم چه باید کرد؟

کارآفرینی به عنوان قلب اقتصاد مقامتی در بند ۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

علی زند وکیلی کارشناس کارآفرینی گفت: راه‌های مختلفی برای مردمی سازی اقتصاد و تولید پیشنهاد می شود از استفاده از گروه‌های جهادی و مردمی تا تعاونی سازی و استفاده از حلقه‌های میانی. باید در کنار این مسیر‌های صحیح از توسعه کارآفرینی نیز غافل نشد. 

وی گفت: کارآفرینی به عنوان قلب اقتصاد مقامتی در بند ۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.کارآفرینان تولید کنندگانی هستند که مهمترین نکته در تولید کالا و خدمات و کسب و کارشان نوآوری است.

وی ادامه داد: آنچه به عنوان مزیت و برتری کارآفرینان محسوب میشود استفاده از فرصت‌ها برای نواوری و خلاقیت است. نوآوری در محصول یا خدمات، نوآوری در فرایند و حتی نوآوری در بازار میتواند به ارزش افزوده منجر شود.

زند وکیلی ادامه داد: کارآفرینان همان نخبگان مردمی هستند که در جنگ اقتصادی میتوانند جهش تولید را رقم بزنند. برای توسعه کارآفرینی باید ان‌ها را شناخت، مشکلات و موانعشان را بررسی کرد و تلاش جهت رفع موانع نمود.

وی گفت: از جمله مشکلات تولید، مجوزها، بیمه، مالیات، روابط کار، دسترسی به بازار، صادرات، زیرساخت ها، دسترسی به منابع انرژی مهمترین مسائل کارافرینان است و مزایای رونق و توسعه کارافرینی افزایش اشتغال پایدار، رونق تولید، افزایش صادرات، جلوگیری از مهاجرت، انتقال تکنولوژی، تکمیل زنجیره ارزش و تزریق امید به جامعه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.