شعبه بین‌المللی صندوق کارآفرینی امید در چابهار راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: شعب بین‌المللی صندوق کارافرینی امید برای گسترش ارائه خدمات در مناطق آزاد راه اندازی می‌شود.

هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در دیدار با حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این مطلب اظهار داشت: این صندوق نهادی تخصصی در ارائه تسهیلات به کسب و کار‌های خرد و کوچک است و در دولت سیزدهم نیز تلاش شد همه تسهیلات صندوق به مشاغل خرد اختصاص یابد که در این راستا، سال گذشته بیش از ۹۳ درصد از منابع تسهیلاتی صندوق برای اشتغال هزینه شد. 

آقابابایی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید نهاد مالی ارزان قیمت است افزود: در سال ۱۴۰۲ از محل تفاهم نامه‌های صندوق با دستگاه‌های اجرایی تخصصی، بیش از ۶۰ هزار شغل خرد و کوچک در کشور ایجاد و یا تثبیت شده است.

آقابابایی با تاکید به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به بنگاه‌های کوچک و زودبازده اقتصادی و امید آفرینی در جامعه گفت: از همکاری صندوق با منطقه آزاد چابهار برای حمایت از مشاغل بومی، الگویی تعریف خواهد شد تا بتوان در دیگر مناطق آزاد نیز از آن بهره برد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین گفت: در تلاشیم تا اولین شعبه بین المللی صندوق را برای مراودات کسب و کار کشور‌های همسایه در سازمان منطقه آزاد چابهار راه اندازی کنیم.

وی با اشاره ظرفیت‌های بی نظیر چابهار و موقعیت استراتژیک این منطقه برای کشور گفت: برای توسعه اشتغال در چابهار صندوق آمادگی دارد همچون گذشته به ایجاد مشاغل کمک کند و بیش از این نیز پروژه‌های مهمی تنها در حوزه بهداشت و درمان از جمله کلینیک جراحی، درمانگاه و داروخانه را با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در این منطقه راه اندازی کرده است و همچنین طیفی دیگر از مشاغل خرد و کوچک و متوسط در چابهار با تسهیلات صندوق شروع به کار کرده اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به اهمیت سواحل چابهار و مشاغل مرتبط با صید و صیادی اشاره کرد و افزود: یکی از مشاغل بومی چابهار صیادی و فراوری آبزیان است که صندوق برای اینکه مشاغل این حوزه تثیبت شود تسهیلات ارزان قیمت ارائه خواهد کرد و سال گذشته نیز از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه و نهضت احیای واحد‌های اقتصادی، از کسب و کار‌های چابهار حمایت شده است.

حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هم در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های خدادادی و اقتصادی چابهار گفت: چابهار نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب است و از آن به عنوان چهار راه تجارت جهان یاد می‌شود که باید از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت اقتصادی کشور نهایت بهره را برد.

ریگی با اشاره به فرصت همسایگی با کشور پاکستان و بهره مندی از مرز آبی دسترسی به آب‌های آزاد اظهار داشت: رشد و توسعه مشاغل در این منطقه موجب پایداری نیروی کار به خصوص در روستا‌ها و جلوگیری از هدر رفت منابع می‌شود که برای منطقه آزاد چابهار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به سواحل مکران و جامعه محلی چابهار و اهمیت خدمت به مردم این منطقه از کشور گفت: با هرگونه اقدامی که صندوق کارآفرینی امید برای توسعه مشاغل خرد، اشتغال روستایی و محرومیت زدایی در چابهار انجام دهد، سازمان منطقه آزاد چابهار همکاری خواهد داشت.

در این جلسه مقرر شد تا بزودی تفاهم نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و منطقه آزاد چابهار برای ارائه تسهیلات به کسب و کار‌های خرد و کوچک به امضا برسد.

برچسب ها: کارافرینی ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار