سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرو قتل عام فلسطینیان در رفح را محکوم کرد

پرو بر لزوم اجرای فوری و مؤثر اقدامات موقت مقرر شده توسط دیوان بین المللی دادگستری تاکید کرد.

پرو از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان و کودکان در شهر رفح در جنوب نوار غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان ابراز "ناراحتی و تاسف" کرده است.

وزارت امور خارجه پرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پرو بر لزوم اجرای فوری و مؤثر اقدامات موقت مقرر شده توسط دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) در جمعه گذشته، ۲۴ می، تاکید می‌کند. «این بیانیه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا "اقدامات فوری" را در راستای وظایف خود در دستیابی به صلح و امنیت بین المللی اتخاذ کند.

پرو با تاکید مجدد بر تعهد خود به چندجانبه گرایی، حقوق بین الملل و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، به دفاع از راه حل دو دولتی بر اساس قطعنامه‌های صادر شده توسط سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.»

در پی حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ارودگاه آوارگان در نزدیکی رفح که از سوی ارتش صهیونیستی به عنوان مکان امن اعلام شده بود، حداقل ۵۰ تن که بیشتر آنان زن و کودک بودند، به شهادت رسیده اند. این حمله یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دادگاه بین‌المللی لاهه از رژیم صهیونیستی خواست حمله به رفح را متوقف کند. منابع محلی و شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود ۸ بمب که حجم جنایت را نشان می‌دهد و احتمالا از بمب‌های ۲ هزار پوندی آمریکا استفاده شده است، به سمت چادر‌های آوارگان شلیک کردند و افراد داخل چادر‌ها که بیشتر آنها کودک و زن بودند در آتش سوختند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: کشور پرو ، جنگ غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
کشور پرو بگو من همش میگفتم پرو کیه ؟چون پررو می‌خواندم خخخخخ