سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از یک میلیون مترمربع از معابر روستایی آسفالت می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور بیش از یک میلیون مترمربع از معابر روستایی استان آسفالت شود.

حاجی زاده معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از شروع طرح نهضت آسفالت معابر روستایی استان از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طرح نهضت آسفالت معابر روستایی با حمایت استاندار، پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همراهی دستگاه‌های نظارتی، پیگیری مدیرکل بنیاد مسکن استان و مشارکت فرمانداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و با تلاش همکاران بنیاد مسکن در استان و شهرستان‌ها در سطح بیش از ۲۰۰ روستای شهرستان‌های استان آغاز شد.

او افزود: پس از توزیع سهمیه هر شهرستان و مشخص شدن سهمیه هر روستا، انتخاب پیمانکاران از طریق سامانه الکترونیک دولت (ستاد) انجام و وارد مرحله عملیات اجرایی شده است.

حاجی زاده اظهار کرد: اعتبار اولیه قیر استان حدود ۵۶.۸ میلیارد تومان بود که باید دهیاران هزینه‌های پخت و پخش و حمل آسفالت را تأمین می‌کردند، اما به دلیل اعتبارات محدود دهیاری‌ها و وضعیت اقتصادی روستا‌های استان موضوع ۷۰ درصد تهاتر قیر در بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شد؛ همچنین به منظور جلوگیری از برگشت ۳۰ درصد مابقی اعتبار قیر استان، دستگاه‌های نظارتی استان به این موضوع ورود پیدا کردند و با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر اینکه این اعتبار از استان جابجا نشد زمینه تخصیص ۵۰ میلیارد تومان قیر مازاد دیگر به استان فراهم شد و مبلغ نهایی قیر استان به حدود ۱۰۶ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: این اعتبار در سطح ۱۹۱ روستای سطح استان توزیع شده و پیش بینی می‌شود سطحی بیش از یک میلیون متر مربع در روستا‌های استان و تا پایان شهریور آسفالت شود.

او گفت: در دو سال اخیر نیز اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان در جهت قیر رایگان و در بیش از ۴۹۳ روستای استان و با مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.