استاندار خراسان جنوبی:

تعامل شهرداری‌ها بادستگاه های اجرایی برای حل مشکلات بیشتر شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعامل شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات مردم افزایش یابد.

 قناعت استاندار در گردهمایی شهرداران استان با بیان اینکه شهرداران باید بر قوانین و دستورالعمل‌ها اشراف کامل داشته باشند گفت: تخصیص اعتبار به تنهایی راضی کننده نیست و شهرداران باید در پی درآمدزایی و جذب سرمایه باشند.

وی در خصوص تولید منابع جدید توسط شهرداری‌ها افزود: ما نیاز به شهرداران خلاق در جذب سرمایه داریم و خلق منابع جدید باید برای شهرداران یک اصل باشد و تنها به منابع دولتی تکیه نکنند.

 قناعت اظهار کرد: تعامل با دستگاه‌های اجرایی ضروری است و باید دستگاه‌های اجرایی نیز با شهرداری‌ها در تعامل باشند و این تعامل خواسته ما از دستگاه‌های اجرایی در استان است.

استاندار از شهرداران خواست با فرمانداران در تمامی امور هماهنگ باشند که این مورد در استان ما به خوبی دیده می‌شود.

وی  تاکید کرد: برای حل مشکلات جامعه و رسیدگی به مشکلات مردم باید در امور وحدت داشت و موارد محدود موجود در استان باید رفع شود.

قناعت ادامه داد: بسیاری از شهرداران استان در کشور در ارزیابی‌ها رتبه خوب و بسیار خوب کسب کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: شهرداری‌ها عملکرد مطلوبی در عمران و آبادانی شهر‌ها دارند و حوزه فعالیت شهرداران را باید هموار‌تر کرد و شهرداران نیز همت ویژه داشته باشند.

عباس زاده در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب نور در استان گفت: شهرداری‌ها می‌توانند در تقویت اجرای طرح نور همکاری کنند و در این طرح فعال شوند.

وی با اشاره به افزایش بودجه شهرداری‌ها گفت: افزایش بودجه شهرداری‌ها از سال ۱۴۰۰ تا کنون نشانه عملکرد و حضور خوب آنان در شهرستان هاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه حرکت شهرداری‌ها به سمت درآمدزایی و سرمایه گذاری پایدار مثبت بوده است گفت: در صورت افزایش فرصت سرمایه گذاری‌ها بویژه در زمینه گردشگری می‌توانیم درآمد زایی برای شهرداری‌ها داشته باشیم.

عباس زاده همچنین از افزایش ماشین آلات با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تامین خدمات و افزایش ۱۸ درصدی قیر رایگان برای آسفالت معابر در امسال خبر داد.

در این جلسه شهرداران استان ضمن ارائه گزارش عملکرد، در خصوص مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود تبادل نظر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.