سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید صالحی: قهرمان لیگ برتر فوتبال دقیقه ۹۰ مشخص می‌شود

کارشناس فوتبال گفت: به نظرم تعیین تکلیف قهرمان لیگ بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال تا دقیقه ۹۰ بازی ادامه دارد.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد تیم‌های پرسپولیس و استقلال برابر حریفانشان در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: بازی سرخابی‌ها برابر حریفان خود حساسیت بالایی داشت. طبیعی بود که پرسپولیس کار سختی داشت، چون شمس آذر مقابل تیم‌های بزرگ در قزوین خوب نتیجه گرفته بود. البته سرخپوشان بازی را خوب شروع کردند و توانستند به گل برسند.

او افزود: تیم شمس آذر در نیمه دوم به گل مساوی رسید، اما بازیکنانی که  تنوع تاکنیکی خوبی در پرسپولیس دارند از جمله ترابی، ارونوف، رفیعی و امیری که تجربه خوبی هم دارند در نهایت توانستند ۲ گل دیگر بزنند و بازی را پیروز شوند.  

سید صالحی درباره برد تیم استقلال برابر تیم گل گهر سیرجان اظهار کرد: تیم استقلال هم می‌دانست که محکوم به برد است چرا که اگر شمس آذر می‌توانست جلوی پرسپولیس را بگیرد، آبی پوشان  به صدر جدول برمی گشتند. تیم استقلال در نیمه اول به گل رسید، اما در نیمه دوم بازی باکیفیتی انجام نداد. آنها بیشتر به دنبال این بودند که از یک گل و داشته خود نگهداری کنند که در نهایت توانستند به خواسته خود برسند و با یک گل به برتری رسیدند. در نهایت تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شد و باید منتظر باشیم تا ببینیم به چه صورت می‌شود.

کارشناس فوتبال درباره بازی پایانی  سرخابی‌ها برابر حریفان خود بیان کرد: تیم مس رفسنجان با حضور محرم نویدکیا به دنبال بازی مالکانه است، در مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند و از آن طرف، تیم پیکان با وجود اینکه بازی اش با فولاد خوزستان مساوی شد، اما کارش برای ماندن سخت‌تر از استقلال خوزستان است. شاگردان عنایتی به برد در بازی پایانی برابر استقلال نیاز دارند.  

او ادامه داد: تیم استقلال خوزستان بازی آخرش با تیم هوادار است. اما تیم پیکان با تیم استقلال بازی دارد و آبی پوشان به برد در این بازی نیاز دارند تا در صورت امتیاز گرفتن مس رفسنجان برابر پرسپولیس قهرمانی را به دست آورند. تیم فولاد هم با نساجی مازندران بازی دارد و  مسابقات هفته پایانی جذاب خواهد بود و باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

سید صالحی درباره سقوط تیم صنعت نفت آبادان به لیگ دسته یک اظهار کرد: معلوم بود این تیم آبادانی سقوط می‌کند. وقتی از اول فصل  بر روی این تیم مدیریت و نظارت کافی نباشد و هر دفعه تغییرات سرمربی داشته باشد طبیعتا لطمه می‌زند. تیم ریشه دار صنعت نفت آبادان هواداران بزرگ و پرشوری دارد، اما سهل انگاری در مدیریت خوزستان باعث شد که استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و فولاد هفته هاست برای بقا می‌جنگند و تیم صنعت نفت یک هفته به پایان بازی‌ها نتوانست کاری انجام بدهد و به لیگ دسته یک سقوط کرد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه بعد از سقوط تیم صنعت نفت آبادان کدامیک از تیم‌های دسته پایین به لیگ دسته یک سقوط می‌کنند، گفت: به نظرم از بین تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد و پیکان شانس بقای استقلال خوزستان بیشتر است، چون بازی با هوادار دارد. مسعود شجاعی  تیم خوبی درست کرده، اما طبیعتا انگیزه استقلال خوزستان بیشتر  از هوادار است. آبی پوشان اهوازی برابر تیم پرسپولیس هم خوب بازی کردند و در مقابل تیم مس رفسنجان هم به برتری دست یافتند. به طور طبیعی به علت اینکه داریوش شجاعیان در بازی پایانی حضور ندارد کار استقلال خوزستان نسبت به فولاد و پیکان برای ماندن  راحت‌تر است.

او افزود: به طور طبیعی کار فولاد و پیکان برای بقا دشوارتر از استقلال خوزستان است. فولادی‌ها با نساجی مازندرانی بازی دارند که بقای این تیم شمالی قطعی شده است و فشار و استرسی روی بازیکنان نساجی نیست و دنبال ارائه بازی پاک هستند. به نظرم بین فولاد و پیکان احتمال افتادن یکی از این ۲ تیم هست.  تیم پیکان با استقلالی بازی دارد که نیاز به برد در این بازی دارد و کار شاگردان عنایتی برای گرفتن امتیاز  در این بازی سخت است.  البته چیزی معلوم نمی‌کند وشاید تیم هوادار بتواند برابر تیم استقلال خوزستان امتیاز بگیرد. ما در این چند هفته بازی‌هایی و شادابی برخی از تیم‌ها را دیدیم. تیم استقلال خوزستان به خاطر تماشاگری که در اهواز دارد و میزبان بازی با هوادار است و به طور طبیعی فشارش را می‌گذارد تا ۳ امتیاز  را بگیرد.

سید صالحی درباره اینکه شانس کدامیک از تیم‌های پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی بیشتر است، گفت: به نظرم تکلیف  قهرمانی  دقیقه ۹۰ مشخص می‌شود. هیچ کس باور نمی‌کرد که تیم پرسپولیس دقیقه ۹۵ بازی بتواند تیم استقلال خوزستان را شکست بدهد و باید تا روز بازی منتظر باشیم. هر چه از دقایق بازی پایانی  بگذرد هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس که به برد نیاز دارند طبیعتا استرس بیشتری بازیکنان ۲ تیم خواهند داشت. گل زودهنگامی  که پرسپولیس در بازی با شمس آذر زد، آرامش به این تیم برگشت و بازیکنان با آرامش بیشتری به بازی ادامه دادند و در نهایت توانستند بازی را برنده شوند. باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.