بازیکن سابق فوتبال گفت: به نظرم هیچ تیمی به غیر از پرسپولیس لیاقت قهرمانی در این فصل را ندارد.

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برد سرخپوشان برابر تیم شمس آذر اظهار کرد: همانطور که انتظار داشتیم تیم شمس آذر پرس شدیدی روی دروازه پرسپولیس انجام داد به خصوص در نیمه اول بازیکنانشان خیلی دویدند و در بازپس گیری توپ خیلی موفق بودند. بازیکن شمس آذر پاس اشتباه به بازیکن پرسپولیس داد و آل کثیر به ارونوف پاس داد و او هم گل اول سرخپوشان را به ثمر رساند.

او افزود: بازیکنان  شمس آذر در نیمه اول سرعت بالایی داشتند به خصوص بعد از اینکه گل خوردند. آنها  در نیمه دوم هم بازی را خوب شروع کردند و روی اشتباه مسعود ریگی توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند. البته سرخپوشان بعد از گل تساوی به موقع به بازی برگشتند و پاس خوب ترابی به ریگی و چرخش با توپ این بازیکن و ضربه آخرش فوق العاده بود. البته گلر شمس آذر در خوردن گل دوم مقصر بود.

تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس اجازه ایجاد موقعیت به حریف نداد 

آشتیانی بیان کرد: تیم پرسپولیس بعد از اینکه گل دوم را به ثمر رساند به خوبی بازی را کنترل کرد و تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس دیگر اجازه ندادندکه بازیکنان شمس آذر روی دروازه شان موقعیت به وجود آورند.  پرسپولیسی‌ها در بحث مالکیت توپ کمتر پاس بی دقت می‌دادند و مثل بازی‌های قبل خود  به سرعت به حمله نمی‌رفتند و سعی می‌کردند توپ را حفظ کنند و با حفظ توپ درست انرژی تیم شمس آذر را گرفتند. دروازه بان شمس آذر در دریافت گل سوم هم اشتباه فاحشی داشت.

بازیکن سابق فوتبال گفت: به نظرم بازی سخت پرسپولیس همین بازی با شمس آذر بود، چون واقعا تنها بازی بود که این احتمال وجود داشت که پرسپولیس امتیاز از دست بدهد. به هر حال ۹۰ درصد تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر است.

تجربه بالای سرخپوشان  باعث برتری برابر تیم شمس آذر شد 

او درباره بازی پایانی پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان است، گفت: بازی‌هایی که به روز آخر کشیده می‌شود و تیم‌هایی که تجربه بالایی دارند نباید روی این موضوع حساب کنید که امتیاز از دست بدهند. فکر می‌کنم پرسپولیس روی تجربه بالای بازیکنانش بازی با تیم شمس آذر را پیروز شد. بازیکنان با تجربه در بازی‌های آخر خیلی کمک می‌کنند و همین حفظ توپ‌هایی که می‌کردند نفس حریف خود را گرفتند.

تیمی لیاقت قهرمانی دارد که فوتبال زیبا بازی کند 

آشتیانی درباره برد استقلال برابر تیم گل گهر سیرجان اظهار کرد:  استقلالی‌ها نیمه اول خوب بودند و موقعیت ایجاد کردند، اما در نیمه دوم به لاک دفاعی رفتند و بیشتر توپ را در اختیار تیم گل گهر قرار دادند. البته  آبی پوشان یکی، ۲ موقعیت روی ضد حمله ایجاد کردند، اما فکر می‌کنم تیمی لیاقت قهرمانی دارد که شانس گل ایجاد می‌کند و فوتبال زیبا بازی می‌کند و آن تیم پرسپولیس است. به نظرم هیچ تیمی به غیر از پرسپولیس لیاقت قهرمانی در این فصل را ندارد.

تیم صنعت نفت آبادان باید فصل گذشته سقوط می کرد 

بازیکن سابق فوتبال درباره سقوط تیم صنعت نفت آبادان به لیگ دسته یک گفت: به نظرم این اتفاق برای تیم صنعت نفت آبادان باید در فصل گذشته می‌افتاد و درس عبرت برایشان نشد. این فصل هم به همان صورت قبلی بازی‌ها را شروع کردند. فکر می‌کنم در بحث مدیریت مشکل دارند، چون اوایل فصل مدیرعامل صنعت نفت آبادان می‌گفت که ما در بحث تیمداری داریم ضرر مالی می‌دهیم. فکر می‌کنم تیمی که هنوز نمی‌داند چطور می‌شود درآمدزایی کرد و چه کار می‌شود کرد، آخر و عاقبتشان همین می‌شود.

پرسپولیس در بحث داوری بیشتر ضرر کرد 

او درباره اینکه استقلالی‌ها مدعی هستند که داوری‌ها به سود پرسپولیس گرفته شده و سرخپوشان با اشتباهات داوری در صدر جدول هستند، گفت: این بحث‌ها بین ۲ طرف هست. اگر فضای مجازی نگاه کنید هر ۲ طرف دارند به داور فشار می‌گذارند تا امتیاز بگیرند. این‌ها حرف‌هایی هست که فقط جنبه تبلیغاتی دارد.  به نظرم در بحث داوری، پرسپولیسی‌ها بیشتر از استقلالی‌ها ضرر کردند.

جام بی اخلاقی را به استقلال بدهند 

آشتیانی درباره اینکه به نظرش جام شرافت را باید به استقلالی‌ها بدهند، گفت: اگر بخواهیم واقع گرایانه صحبت کنیم تنها جامی که نباید  نصیبشان شود همین جام شرافت است. جام  بی اخلاقی را باید به استقلالی‌ها بدهند.

هفته پرگلی را شاهد بودیم 

بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه هفته بیست و نهم لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت:  برخلاف هفته‌های پایانی ادوار گذشته  که کم گل بودند و حرف و حدیث زیاد بود، این هفته، هفته پرگلی بود و فکر کنم که تیم‌ها آمدند و فوتبال سالم بازی کردند و تیم نساجی ۵ گل به هوادار زد. اتفاقاتی بود که پیش بینی نمی‌شود و استقلال خوزستان توانست تیم مس رفسنجان را ببرد. فکر می‌کنم موتور استقلال خوزستان دیر روشن شد وگرنه تیم قابل احترامی بود.

او درباره اینکه کدامیک از تیم‌ها بعد از صنعت نفت آبادان به لیگ دسته یک سقوط می‌کنند، گفت: به نظرم  تیم استقلال خوزستان به لیگ دسته یک سقوط می‌کند.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
برو حداقل ده تا بازی بکن بیا نظر بده جوجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
حرف حق پارسالم صنعت شانسی موند لیگ برتر من خودم خوزستانیم. ولی صنعت صاحب نداره مسئوول دلسوز نداره آشتیانی هم. حقیقو گفته
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۱:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
هیچ تیمی لیاقت قهرمانی ندارد جز پرسپولیس چون تیم های دیگر فساد نمیکنند.
پرسپولیس بیشترین ضرر را کرد که داوران بیشتری را نخرید و امتیازات بیشتری به دست آورد.
جام بی اخلاقی را باید به استقلال بدهند چون پرسپولیس برای بی اخلاقی هایش هیچ وقت جریمه نمیشود و کسی صدایش در نمی آید.
صنعت نفت باید فصل قبل سقوط میکرد چون که من (آشتیانی )میگویم .
آخرین اخبار