سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نو با رویداد نوآورانه زندگینو

مدیر عامل گروه موسسات بهارنکو از برگزاری اولین رویداد نوآورانه زندگینو ویژه دانشجویان مجرد خبر داد.

حمید مقامی اظهار کرد: اجرای دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج را یک اقدام ضروری برای ارتقای مهارت‌های زندگی زوج‌های جوان محسوب می‌شود. 

او اضافه کرد: به همین منظور اولین رویداد نوآورانه زندگینو به همت موسسه هاتف بهارنکو با هدف تغییر نگرش، بینش و تسهیل در انتخاب و ازدواج آگاهانه،
 به هنگام، پایدار و ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان مجرد، از عصر امروز (۹ خرداد ماه ۱۴٠۳) آغاز می‌شود. 

مقامی گفت: اجرای اولین دوره از این طرح برای حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر مجرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی ۳ روز به شکل اردویی و آموزشی و بر پایه مربیگری و رویداد محور برگزار می‌گردد.

مدیر عامل بهارنکو با اشاره به اینکه محتوای طرح بر اساس فرصت زندگی و سرمایه عمر بوده گفت: چرایی ازدواج از قبیل ضرورت، موانع، روابط و آسیب‌ها، زندگی دانشجویی و...، چگونگی انتخاب همچون زمان، شرایط خانواده‌ها، ارتباط و... از دیگر موارد محتوایی طرح میتوان برشمرد. 

حمید مقامی در ادامه با اشاره به دغدغه‌ها و ضرورت اجرای طرح، گفت: نقش مؤثر و پراهمیت ازدواج به‌هنگام و آگاهانه در ایجاد یک زندگی سالم و پایدار، کاهش نرخ ازدواج به دلیل مشکلات متعدد نظیر مشکلات اقتصادی، آداب و رسوم دست و پا گیر از دلایل اجرای این طرح است. 

او تغییر نگرش‌ها نسبت به ازدواج،  تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، مشاهده زندگی‌های ناموفق از سوی جوانان، افزایش جعیت جوانان بدون برنامه، بی هدف و به تبع آن شیوع و افزایش انحرافات اخلاقی را از دیگر مواردی برشمرد که اجرای این طرح را ضروری می‌کرد.

مدیر عامل بهارنکو در ادامه بیان دغدغه‌ها همچنین به بیماری‌های رفتاری و اجتماعی، کاهش انعطاف‌پذیری زوج‌ها و در نتیجه ناسازگاری‌ها و افزایش آمار طلاق، در اولویت قرار گرفتن مسائل مادی، تأخیر در فرزند آوری و شکل گیری فاصله بین نسلی، پیری جمعیت نیز اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.