حرکت بهارنکو در مسیر استحکام خانواده

به گفته مسئولان موسسه بهارنکو، پیش از سال ۱۳۸۹ آمار طلاق‌های زیر یک و پنج سال زندگی مشترک حدود ۱۶ درصد و حال به زیر سه درصد در سطح شهر شیراز رسیده است. 

گروه مؤسسات دانش‌بنیان خانواده بهارنکو پس از تجربه موفق در اجرای کلاس‌های هنگام ازدواج از سال ۸۹ در سطح استان فارس که بر اساس پژوهش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، موجب خروج استان فارس از لیست ۱۰ استان دارای بحران طلاق کشور شد، تشکیل شد.

اکنون این گروه دانش بنیان در قالب ۱۳ موسسه به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در حوزه خانواده می‌پردازد. 

به گفته مسئولان این موسسه، پیش از سال ۱۳۸۹ آمار طلاق‌های زیر یک و پنج سال زندگی مشترک حدود ۱۶ درصد و حال به زیر سه درصد در سطح شهر شیراز رسیده است. 

طی سال‌های اخیر نیز بهارنکو در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به انعقاد تفاهم نامه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی کرده است.

اخیرا و در آخرین مورد شاهد همکاری بهارنکو با دانشگاه علمی کاربردی غدیر مربرط به بهزیستی فارس بودیم.

مدیرعامل گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو در گفتگو با تسنیم در این خصوص اظهار کرد: این موسسه در سال ۱۳۸۹ کار خود را از آموزش‌های هنگام ازدواج آغاز کرد و با ارتقاء کیفیت و کمیت، آموزش‌ها را برای اولین بار در کشور از دو به ۱۲ ساعت افزایش داد.

حمید مقامی با اشاره به گسترش موسسه طی این ۱۳ سال و فعالیت‌های متعدد و متفاوت در حوزه‌های پیش و پس از ازدواج علاوه بر هنگام ازدواج، گفت: در واقع بهارنکو از یک مرکز به گروه موسسات دانش بنیان تبدیل شد.

مدیرعامل بهارنکو مدل این موسسه را مبتنی بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حلقه‌های میانی که راه حل برون رفت از مشکلات هستند، پنداشت و گفت: بهارنکو نیز گروهی از خود مردم بوده که مورد قبول حاکمیت نیز است.

او افزود: به طوری که مقام معظم رهبری در دیدار با چند تن از فعالین حوزه خانواده طرح بهارنکو را الگو معرفی کردند. 

مقامی اضافه کرد: پیش از سال ۱۳۸۹ آمار طلاق‌های زیر یک و پنج سال زندگی مشترک حدود ۱۶ درصد و حال به زیر سه درصد در سطح شهر شیراز رسیده است. 

او افزود: با بازدید کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی از این گروه موسسات دانش بنیان و بررسی آمار و تاثیر این مرکز بر کاهش طلاق، طرح بهارنکو را موفق برشمردند. 

محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس نیز در خصوص همکاری با بهارنکو ضم تقدیر از تیم جوان و متخصص این مجموعه، عنوان کرد: می‌توان با یک هم افزایی، مشکلات و موانع را کشف و اقدامات مثمر ثمرتری را در راستای تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری با همکاری این موسسه انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار