سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تالاب قوریگل بستان آباد

فرماندار بستان آباد از شناسایی بیش از ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تالاب بین المللی قوریگل این شهرستان خبر داد.

 توری در جلسه کمیته محلی مدیریت آبریز تالاب بین المللی قوریگل با اشاره به وضعیت مناسب آبگیری تالاب در فصل آبی اخیر گفت: در سال آبی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ که از مهر ماه سال قبل آغاز شده تاکنون بیش از ۲۷۹ میلیمتر بارندگی داشته ایم که از متوسط استانی حدود دو میلیمتر بیشتر است.

وی افزود: البته در منطقه تالاب قوریگل میزان بارش‌ها کمتر بوده ولی روان آب‌ها و آبی که با همکاری کشاورزان منطقه از طریق کانال صبرلو چای به تالاب وارد شده وضعیت مناسبی داشته و در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار متر مکعب آب در تالاب وجود دارد.

فرماندار بستان آباد تصریح کرد: وضعیت فعلی هرچند بهتر از سال‌های قبل است اما همچنان شکننده بوده و حیات تالاب در ماه‌های پیش رو تهدید می‌شود و خطر خشک شدن تالاب همچنان برای این تالاب بین المللی وجود دارد.

فرماندار بستان آباد با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های موجود در منطقه که حیات تالاب را تهدید می‌کند ساخت و ساز‌ها و چاه‌های غیرمجاز در محدوده تالاب است افزود: با اجرای طرح مقابله با چاه‌های غیرمجاز در این منطقه از ابتدای امسال تاکنون با همکاری دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی شهرستان بیش از ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده که ۸ حلقه مسلوب و مابقی در شرف اقدام و مسلوب المنفعه شدن قرار دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۸۰ ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه تخریب و حدود ۶۰ هکتار از اراضی زراعی با جدیت دستگاه قضایی شهرستان آزاد سازی شد و از ابتدای امسال تاکنون هم برای بیش از ۵۰ مورد ساخت وساز عیرمجاز اخطاریه صادر شده است و در نوبت قلع و قمع هستند.

جلیل زاده معاون آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هم در این جلسه تنها راه انتقال پایدار آب و حفظ حیات تالاب قوریگل را لوله گذاری کانال آبرسانی به تالاب عنوان کرد و گفت: برای لوله گذاری این مسیر به طول ۱۳ کیلومتر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید در قالب طرح‌های ملی و اعتبارات ملی گنجانده شود و اعتبار تخصیص یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.