سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مقتدی صدر برای تعطیلی سفارت آمریکا در عراق

مقتدی صدر خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در عراق به دلیل توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد.

توحش رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه عملیات اخیر این رژیم در نسل کشی فلسطینیان در رفح به حدی است که افکار عمومی جهانیان از دیدن تصاویر دردناک کشتار غیرنظامیان به درد آمده است. با این حال، حمایت‌های گسترده آمریکا از صهیونیست‌ها از جمله دلایل اصلی پایداری این توحش به حساب می‌آید. 

به گزارش الجزیره، مقتدی صدر، از رهبران شیعه پرنفوذ عراق امروز (سه شنبه) خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در این کشور به دلیل عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح شد. 

در بیانیه منتشر شده در این زمینه، صدر به شدت حمله هوایی شنبه شب به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان را محکوم و آمریکا را به حمایت بی شرمانه از نسل کشی فلسطینیان متهم کرد. 

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: من بار دیگر بر درخواست خود برای اخراج سفیر آمریکا از عراق و بستن سفارت این کشور در بغداد از طریق دیپلماتیک و بدون ریخته شدن خونی تاکید دارم. 

در ادامه این پیام آمده است: این اقدام بازدارندگی موثری نسبت به استفاد از زور دارد، زیرا مقامات آمریکایی دیگر بهانه‌ای برای بی ثبات کردن عراق ندارند. 

خاندان صدر از رهبران شیعه معروف در عراق به حساب می‌آیند که در دوره صدام شماری از آنها در دفاع از مردم عراق به دست رژیم بعث به شهادت رسیدند. نفوذ بالا و محبوبیت عمومی این خاندان در میان شیعیان عراقی این قدرت را در اختیار مقتدی صدر قرار داده است که بتوانند مواضع مختلفی در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی کشور اتخاذ کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: عراق ، جنگ غزه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
حسنی
۰۳:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
کشورهای اسلامی اگرغیرت داشته باشندهمه کشورهای اسلامی سفیران آمریکا رااخراجکنند
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
چه کار قشنگی
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
اگر راست میگویید این حق را محفوظ نگه داریدوآمریکای را اخراج کنید