سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲ میلیون نفر در آذربایجان‌غربی بیمه سلامت دارند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حدود ۶۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند.

فریده جعفری‌ مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در استان بیمه سلامت دارند، گفت: همه‌ی روستاییان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها در گروه ۵ دهک اول اعلام شده بصورت رایگان زیر پوشش بیمه با اعتبار یک‌ساله قرار می‌گیرند.

وی در خصوص میزان پرداخت حق بیمه سایر شهروندان متقاضی، افزود: افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها در دهک‌های ۶ تا ۹ اعلام شده است می‌توانند با پرداخت ۲۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه مرتبط با نتیجه ارزیابی وسع خود، نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام و پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند و فقط دهک ۱۰ مشمول پرداخت حق بیمه کامل برای یک سال یعنی ۱۹۳۸۰ هزار ریال می‌شود.

جعفری اضافه کرد: هزینه‌های درمان بستری سه دهک اول، مددجویان کمیته‌امداد و سازمان بهزیستی و کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی با پوشش بیمه سلامت، رایگان است.

وی با بیان اینکه استعلام اعتبار پوشش بیمه سلامت با کد ملی از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* در موبایل و یا از طریق سامانه خدماتِ شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir با وارد کردن کدملی و شماره همراه خود امکان‌پذیر است، در ادامه گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند در تماس با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است پرسش‌ها و ابهامات خود را مطرح و پاسخ دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.