سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش ها در آذربایجان غربی تا آخر هفته ادامه دارد

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: از اواخر هفته جاری سامانه بارشی تضعیف و شدت ناپایداری‌های جوی در استان کاسته می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  بارش‌های بهاری در آذربایجان غربی به ویژه در مناطق شمالی استان بیشتر تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار دارد.

مهدی صابری با بیان اینکه بارش‌های پراکنده تا روز چهارشنبه ۹ خرداد ماه در استان ادامه دارد و لازم است شهروندان به توصیه‌های هواشناسی توجه داشته باشند افزود: با توجه به افزایش دمای هوای استان از اواخر هفته جاری سامانه بارشی تضعیف و از شدت ناپایداری‌های موجود کاسته خواهد شد.

وی اظهار کرد: به سبب رطوبت موجود در سطح جو در ساعت‌های بعد از ظهر رشد ابر‌ها و رگبار‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

چایپاره با ۱۷ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی می گوید: شهرستان چایپاره با ۱۷ میلی‌متر نزولات آسمانی، بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته در استان را به خود اختصاص داد.

صابری گفت: طبق آمار‌های ایستگاه‌های باران سنجی در ۱۰ روز گذشته چایپاره با ثبت ۴۹ میلی متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان بود و بعد از آن، پیرانشهر با ۴۴ میلی متر، ارومیه با ۳۷، شاهین دژ با ۲۵، شوط، ماکو و چالدران با ۲۴، مهاباد و نقده با ۲۳ میلی متر قرار داشتند.

این کارشناس هواشناسی افزود: در این مدت همچنین شاهد بارش ۲۲ میلی متری در خوی و بوکان، ۲۱ میلی متری در میاندوآب و ۲۰ میلی متری در سلماس بودیم؛ در سایر شهر‌های استان هم بارش‌هایی بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.