سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۳۱ پرونده قضائی در حوزه میراث فرهنگی لرستان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان از تشکیل ۱۳۱ پرونده قضائی در حوزه میراث فرهنگی و دستگیری ۵۹ متهم در ۵ ماهه گذشته خبر داد.

سرهنگ علی قدمی در جلسه با کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با اشاره به تشکیل ۱۳۱ پرونده قضائی در حوزه میراث فرهنگی، اظهار کرد: این تعداد پرونده در حوزه میراث فرهنگی استان بوده که با تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های این یگان در استان، تشکیل و به محاکم قضائی ارسال شده است.
وی بیان کرد: از دی ماه سال گذشته این تعداد پرونده با تعامل و همکاری فرماندهی انتظامی استان تشکیل و در این راستا ۵۹ متهم دستگیر شده‌اند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان گفت: همچنین در این مدت ۲۱۲ قلم اشیای تاریخی و فرهنگی از افراد سودجو و قاچاقچیان اثار تاریخی در استان کشف و ضبط شده است.
 قدمی با اشاره به اینکه ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه فلزیاب وهمچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از میراث فرهنگی است اظهار کرد: هرگونه کاوش وحفاری به قصد به دست آوردن اموال تاریخی_فرهنگی ممنوع بوده و علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه وآلات وادوات حفاری، مرتکب به شش ماه تا یکسال حبس محکوم و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: همچنین ظرف ۵ ماه گذشته ۳۳ دستگاه فلزیاب در سطح لرستان کشف و ضبط شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.