سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود

براساس اعلام هواشناسی آذربایجان‌غربی طبق پیش‌بینی، هوای استان چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان طبق نقشه‌های پیش‌بینی و با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری بارندگی‌ها در استان ادامه دارد و چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

مهدی کریمی افزود: نقاط شمالی و مرکزی آذربایجان غربی، امروز /دوشنبه/ نیز شاهد بارش‌های رگباری هستند و از روز سه شنبه سراسر استان بارانی است.

وی اظهار کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ارومیه چهار میلی متر بارش و در چالدران نیز به عنوان پر باران‌ترین نقطه استان ۹ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۹ و ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت مهاباد با مثبت ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و چالدران با مثبت ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان بودند.

کریمی با اشاره به هشدار‌های صادر شده از طرف سازمان هواشناسی کشور گفت: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده و لازم است شهروندان به محتوای این هشدار‌ها توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: لازم است تا محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید مورد توجه باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.