سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت خیار از ۱۰۰ هکتار از جالیز‌های سرپل ذهاب

مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت خیار از ۱۰۰ هکتار از جالیز‌های این شهرستان خبر داد و گفت : پیش‌بینی می‌شود از مجموع زمین‌های زیر کشت این محصول با عملکرد مناسب برداشت یک تن در هکتار در مجموع ۱۰۰ تن محصول خیار برداشت و روانه بازار مصرف شود.

ایرج بهرامی مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مناسب کشاورزی برخوردار بوده و پتانسیل خوبی در زمینه تولید صیفی‌جات تونلی دارد و چندین سال است کشت این محصولات مرسوم بوده و کشاورزان مبادرت به کشت این محصولات می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: کشت خیار در اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه هر سال انجام و به تناسب نوع محصول، تونل نایلونی باعث حفاظت آن محصول در برابر مخاطرات تگرگ و سرما و یخبندان و همچنین باعث رشد سریع بوته می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: زودرس و نوبرانه بودن محصول خیار در اوایل اردیبهشت ماه باعث می‌شود با قیمت خوبی به فروش برسد و درآمدزایی خوبی برای کشاورزان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در صورت رعایت اصول کارشناسی توسط کارشناسان، فروش خوبی خواهند داشت و کشت و برداشت اشتغالزایی خوبی برای جوانان ایجاد می‌کند، ادامه داد: برداشت خیار در هر هکتار ۲ روز طول می‌کشد از این رو پیش بینی می‌شود که در هر هکتار خیار ۶۰۰ نفر در روز به برداشت خیار اشتغال داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: از مزایای روش کاشت تونلی، کاهش خطرات خسارات ناشی از سرما، یخبندان، تگرگ و همچنین مدیریت‌بهتر، صرفه‌جویی در مصرف‌آب، از همه مهم‌تر زودرس بودن محصول و در واقع ورود زودهنگام محصول به بازار است ضمن اینکه کیفیت میوه در سیستم‌های تونلی نسبت به فضای باز بالاتر است.

بهرامی اضافه کرد: فشار کمتر از بیماری‌ها و آفات حشرات نیز می‌تواند نیاز به کاربرد‌های قارچ‌کش و حشره‌کش‌ها را در روش کشت تونلی کاهش دهد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.