معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ثبت نام کرده بودند از منابع یارانه‌ای و حمایت‌های ترویجی آموزشی بهره‌مند شدند، گفت : حدود ۵۰ درصد حق بیمه اراضی کشاورزان توسط جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پرداخت شده است .

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سال زراعی جاری در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه اجرا شد، گفت: این سطح معادل ۷۰ درصد اراضی دیم استان است.

شریفی افزود: امسال طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سطح ۲۳۶۴ روستا با همکاری حدود ۵۴ هزار نفر از کشاورزان استان اجرا شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها شامل محصولاتی مانند گندم، جو، نخود، عدس، علوفه و گیاهان روغنی و دارویی است.

 وی با بیان اینکه امسال چهارمین سالی بود که شاهد اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در استان کرمانشاه بودیم، گفت: این طرح که سال اول (سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹) در سطح ۱۸۷ هزار هکتار اجرا شده بود، سال گذشته در سطح ۴۱۱ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند از منابع یارانه‌ای و حمایت‌های ترویجی آموزشی بهره‌مند شدند، تاکید کرد: نزدیک ۵۰ درصد حق بیمه اراضی کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ثبت‌نام کرده بودند، توسط جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پرداخت شده است.

وی یکی دیگر از امتیازات طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان زیر پوشش این طرح برای خرید ادوات کشاورزی عنوان کرد و افزود: این تسهیلات با نرخ چهار درصد و با بازپرداخت پنج تا هفت ساله در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

شریفی بهره مندی کشاورزان از آموزش و بازدید کشاورزان از مزارع الگویی را از دیگر امتیازات اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برای کشاورزان دیم کار عنوان کرد و افزود: تحویل رایگان کود و سموم مورد نیاز و پرداخت یارانه به بذور مصرفی و کود‌های تقویتی، تقویت و توسعه کنترل بیولوژیک آفات و ... از دیگر مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.

شریفی ادامه داد: اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها نقش مهمی در افزایش سطح کشاورزی حفاظتی در استان داشته، ضمن اینکه در ترویج کشت‌های نوین مانند کاملینا و علوفه هم تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نقش مهمی در حمایت از کشاورزان داشته، ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آتی هم شاهد تداوم اجرای این طرح باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.