سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بذر گل وارداتی در ساری امحا شد

۶۰ گرم محموله بذر گل وارداتی در شهرستان ساری امحا شد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: ۶۰ گرم بذر گل وارداتی که بدون گواهی بهداشتی از کشور انگلستان وارد شد، امحا شد.

او با اشاره به اینکه هر محصول کشاورزی وارداتی، ظرفیت انتقال آفات و بیماری‌ها را دارد، افزود: با جلوگیری از ورود آفات، بیماری‌های قرنطینه‌ای و پرهیز از خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان از پوشش گیاهی داخلی حفاظت و نگهداری می‌شود.

علوی گفت: بر اساس ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفظ نباتات برای وارد کردن بذر، پیاز، قلمه، پیوند، ریشه، میوه، نهال و تخم نباتات و هر گونه نبات و قسمت‌های نباتی به کشور باید مجوز لازم از سازمان حفظ نباتات دریافت شود و محصولاتی که فاقد اسناد بهداشت گیاهی باشند، مرجوع و چنانچه وارد کننده نتواند محموله را مرجوع کند، امحا می‌شوند.

او افزود: اعمال ضوابط قرنطینه گیاهی در ایستگاه‌های قرنطینه‌ای انجام می‌شود و در صورت نبود آلودگی و کامل بودن مدارک گواهی بهداشت گیاهی، محصولات کشاورزی وارد و یا ترانزیت می‌شوند.

علوی با تاکید بر اینکه نظارت کامل بر کنترل همه جانبه واردات محصولات کشاورزی انجام می‌شود تا این محصولات، سالم و با داشتن گواهی بهداشت به دست مصرف‌کنندگان برسند، گفت: کشاورزان نسبت به اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز حساس باشند و به واحد بازرسی این مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.