سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 

سرپرست راهداری کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۲ کیلومتر راه روستایی در حال احداث داریم، گفت: طی دوسال گذشته حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است.

علی عبداللهی سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان دارای بزرگترین شبکه ارتباطی راه وشریانی و دومین شبکه بزرگراهی در سطح کشور است و به دلیل وسعت زیادی که دارد عملکرد آن هم چه در راه‌های روستایی و چه در راه‌های آزادراهی و بزرگراهی بایستی به شکل ویژه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه‌های نگهداری کشور در سطح استان کرمان که سال‌ها معطل مانده بود به بهره برداری خواهند رسید، گفت: پروژه شهداد- نهبندان به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و کریدور کشور در دست احداث و بهسازی است و اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد، انار، سیرجان، به سمت بندرعباس یکی از اولویت‌های این اداره کل است.  

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: طی پارسال علاوه برمجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی که در سطح جاده‌ها در حال خدمت رسانی به مردم و مسافران بودند سه باب نمازخانه بین راهی هم برای رفاه حال مسافران اضافه شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.  

عبداللهی تصریح کرد: ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در دستور کار قرار دارد که با پیگیری‌های این اداره کل به بهره برداری خواهند رسید.

وی بیان داشت: با توجه به این که استان دارای جاده‌های طولانی و کویری است و رانندگان با رانندگی‌های طولانی در جاده یکنواخت و بیابانی دچار خستگی بیشتری می‌شوند نیاز به استراحت و تجدید قوای بیشتری دارند.

عبداللهی افزود: تمام مجتمع‌های خدماتی رفاهی- بین راهی از طرف دستگاه‌های مختلفی بازدید می‌شوند واداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان اداره متولی که موافقت اصولی و پروانه بهره برداری داده و هم از سوی اداره بهداشت، شرکت نفت و... مرتب بازدید می‌شوند.

وی به طولانی بودن و گستردگی طول راه‌ها اشاره کرد و افزود:  تمامی محور‌ها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان که بسیار ذی قیمتی است را حفظ کنند، چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است.

عبداللهی بیان داشت:  یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدوری است که از سیرجان به بندرعباس به سمت سیرجان-شهربابک، شهربابک-انار و در نهایت به یزد می‌رسد که کریدور کالای استان محسوب می‌شود.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در خصوص کم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راه‌های روستایی گفت: بعضی از راه‌های روستایی استان در گذشته با عملکرد و قابلیت متفاوت راه روستایی آن زمان ساخته شده که صرفا برای تردد یک الی دو خودرو و متصل به جاده‌های اصلی یا مراکز شهری بوده است، اما هم اکنون به دلیل وجود برخی از مراکز صنعتی و معدنی عملکرد آن‌ها تغییر کرده است.

وی بیان کرد: تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه سنگین و تعداد زیادی در جاده‌ها تردد می‌کنند که در هر صورت معادن باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوان این راه‌ها را ارتقا داده تا جاده‌های محل عبور بار‌های معدنی تحمل بار ترافیکی سنگین را داشته باشد.

عبداللهی افزود:  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به عنوان دستگاه بهره بردار و نگهداری از راه‌ها این کار را مجدانه پیگیری می‌کند تا با همکاری اداره کل صمت این مشکل را برطرف کرده و معادنی که از این جاده استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن به بهسازی راه‌ها کمک کنند تا جاده‌ها تعریض و ایمن‌تر شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.