سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان زنجانی محصولات خود را از سرمازدگی محافظت کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به تداوم سرما به ویژه بامداد شنبه (ساعات ۲ تا طلوع آفتاب) و صدور هشدار نارنجی کشاورزان تمهیدات پیشگیرانه را برای محافظت از سرمازدگی محصولات باغی اتخاذ کنند.

عباس بابایی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی هوای سرد به کشور نفوذ کرده و سه تا پنج روز در کل کشور ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود هوای سرد به این استان نیز از عصر روز گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: طبق پیش بینی‌ها این وضعیت تا صبح فردا/شنبه/ ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: نظر به پیش بینی افت شدید دما، تا منفی چهار درجه برای صبح ۲۵ فروردین (ساعات ۲ الی پنج صبح) به ویژه در باغات هسته دار (زردآلو، بادام، هلو، آلو و ...) احتمال خسارت تا ۹۰ درصد وجود دارد.

وی از کشاورزان خواست با مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی زنجان، نسبت به ایجاد شعله‌های کوچک داخل پیت حلبی سوراخ دار (روغن سوخته با پارافین و پارچه) به تعداد زیاد و برای هر چهار درخت متوسط یک عدد و یا ایجاد باد مصنوعی در زمان مقرر اقدام فوری را انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام گرفته مناطق در معرض خطر سرمازدگی در سلطانیه با محوریت خیرآباد، جنوب زنجان، ماهنشان و سایر شهرستان‌ها اعلام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.