سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی از اواخر وقت امروز وارد خوزستان می‌شود/احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت امروز دوشنبه وارد استان خواهد شد و با رگبار شدید باران و رعد و برق همراه است.

محمد سبزه زاری گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز تا اواسط وقت، جو استان نسبتا پایدار و پدیده غالب غبار صبحگاهی یا مه رقیق در جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

او می‌گوید: به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد استان خواهد شد و تا روز چهارشنبه سبب رگبار شدید باران و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و بارش برف در قلل مرتفع و کاهش محسوس دما در سطح استان می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز سه شنبه در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب پیش‌بینی می‌شود؛ با توجه به میزان بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: شمال خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم و فردا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: پنحشنبه جو پایداری در سطح استان قابل انتظار است و سامانه بارشی بعدی طی روز جمعه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته هندیجان با ۳۰.۱ و ایذه با ۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۹ و حداقل ۱۵.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی، رگبار شدید باران و رعد و برق از روز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.