سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:امسال بیش از ۱۵۰ میلیون گل شاخه بریده، زینتی، آپارتمانی و نشائی در استان اصفهان تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال در ۶۵ هکتار از اراضی استان ۶۶ میلیون و ۳۵۰ هزار گل شاخه بریده تولید شده که این میزان تولید در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۵ درصد افزایش داشته است.


احمدرضا رییس زاده افزود: رز، آلسترومریا، ژربرا، و لیلیوم از جمله گل‌های شاخه بریده تولید شده در این استان است.


او با اشاره  به تولید امسال ۸ میلیون و ۳۵ هزار گلدان گل و گیاه آپارتمانی در ۱۴ هزار هکتار از اراضی گلخانه‌ای استان گفت: میزان تولید این نوع گل در استان حدود ۸ درصد افزایش یافته  است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه گل‌های فصلی و نشایی در ۱۳۱ هکتار فضای باز و گلخانه‌ای کشت می‌شود، گفت: در این مدت حدود ۶۲ میلیون و ۱۲۰ هزار گل نشائی در استان با افزایش حدود ۳ درصدی تولید شده است.


او  استان اصفهان را از مراکز پیشتاز و شاخص در تولید گیاهان زینتی و شاخه بریده کشور معرفی کرد وافزود: شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه، تیران، دهاقان و خمینی شهر بیشترین وسعت گلخانه‌های مدرن و سنتی را در استان اصفهان دارند.


مجموع زمین های کشاورزی  استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از لحاظ آبیاری حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.