سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ایام نوروز 

امام جمعه موقت یزد با اشاره به تقارن نوروز باستانی با ماه مبارک رمضان، گفت: در اجرای برنامه‌های نوروزی، حرمت ماه رمضان حفظ شود. 

حجت الاسلام محمدی، امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به پیش بودن سال نو و نوروز گفت: نوروز امسال همراه با ماه مبارک رمضان است و باید توجه داشته باشیم که احترام ماه مبارک رمضان فراموش نشود. 

حجت الاسلام محمدی افزود: باید به میهمانان نوروزی احترام بگذاریم و با روی گشاده از آنان استقبال کنیم و در ضمن آنها هم باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند. 

او با اشاره به اینکه روزه خواری در ملأ عام و سیگار کشیدن در اماکن عمومی نشان از بی ادبی افراد است اظهار داشت: در صورت مشاهده با روی خوش تذکر بدهیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم. 

حجت الاسلام محمدی در ادامه به روز دوم فروردین سالروز حمله دد منشانه رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و گفت: نیرو‌های رژیم پهلوی یک عده طلبه طلبه بی سلاح را با کماندو و اسلحه کتک زدند و این عملیات باعث رسوایی بیشتر رژیم پهلوی بود.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت گفت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی شدن طی کرد، علما و از جمله آیت‌الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته‌اند.

او یادآور شد: تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال‎۱۳۲۹، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه‌های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
اسلام شیعی که زمینه ساز قدرت ظالمانه و ضامن منافع مفسدانه افراد فرصت طلب نالایق یا منافق با قدرت واختیارات نامحدود و غیرمسئول است، جز تباهی حاصلی ندارد. حکومت عوامفریب و ظالم ایران با افشای ماهیت تاریک و ضدانسانی ادیان اسمانی، مهر بطلان بر تمامی ادیان زد.